Wpływ cech demograficznych i społeczno-ekonomicznych na preferencje konsumentów jabłek (The effect of demographic and socio-economics features on preferences of apple consumers)
Opis bibliograficzny
Szczegóły publikacji
Streszczenia
Celem pracy było poznanie oraz ocena związków pomiędzy preferencjami konsumentów jabłek a ich cechami demograficznymi i społeczno-ekonomicznymi. Analizowano fakt występowania współzależności oraz jej siłę i charakter. Analizę wykonano na podstawie wyników badań ankietowych przeprowadzonych w 2006 r. wśród mieszkańców Lublina. Udowodniono statystycznie istotny wpływ niektórych cech, takich jak płeć, wiek, wykształcenie, dochody, źródła dochodów, typ rodziny, na zachowania i preferencje konsumentów jabłek w zakresie częstotliwości ich spożywania, miejsca zakupu, wielkości jednorazowych zakupów, wielkości owoców, barwy skórki, twardości miąższu i smaku.
The aim of the research was to recognize and evaluate the relations between apple consumer preferences and their demographic and social-economic features. The incidence of correlations and their strength and characteristics were analyzed. The research was conducted based on the results of questionnaire surveys conducted among Lublin’ s inhabitants in 2006. It has been proved that features such as sex, age, education, income, source of income, type of family have a statistically essential influence on the frequency of apple consumption, purchase places, size of a single purchase, preferences concerning the size of fruit, the colour of peel, the hardness of pulp and the taste.
Open Access
Linki zewnętrzne
Identyfikatory
Metryki
Eksport cytowania
Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.
Informacje dodatkowe
Rekord utworzony: | 28 maja 2008 11:30 |
---|---|
Ostatnia aktualizacja: | 12 kwietnia 2022 16:40 |