Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Konsumenckie spojrzenie na jakość jabłek (A consumer’s look at the apple quality)

Opis bibliograficzny

Konsumenckie spojrzenie na jakość jabłek (A consumer’s look at the apple quality). [AUT.] EUGENIA CZERNYSZEWICZ. Ann Univ. Mariae Curie-Skłodowska, EEE Hortic. 2007 Vol. 17 Cz. 2 s. 70-82, il., bibliogr., streszcz., sum.
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Rok: 2007
Język: Polski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

Polski:

Celem pracy było poznanie oraz ocena preferencji konsumentów jabłek pod względem jakości oraz związków pomiędzy preferencjami a cechami konsumentów. Analizę wykonano na podstawie wyników badań ankietowych przeprowadzonych w 2004 r. wśród mieszkańców Lublina. Badania pokazują, że cechy demograficzno-społeczne i ekonomiczne są istotnie związane z preferencjami konsumentów jabłek. W opinii konsumentów o wysokiej jakości jabłek decydują w kolejności następujące cechy: brak obcych smaków i zapachów, brak objawów widocznych chorób czy szkodników, świeży wygląd, smak, brak uszkodzeń mechanicznych, soczystość miąższu, brak szkodliwych dla zdrowia pozostałości, jędrność miąższu, odmiana, wielkość owoców. Wiedza na temat preferencji sprzyja zwiększeniu efektywności działań promocyjnych, mających na celu zwiększenie spożycia jabłek, ukierunkowaniu ich na określone segmenty nabywców.

Angielski:

The aim of the research was to recognize and evaluate apple consumers’ preferences in the aspect of quality and connections between preferences and features of consumers. The research was conducted based on the results of questionnaire surveys conducted among Lublin’ s inhabitants in 2004. It has been proved that demographic and social-economic features have a statistically essential influence on consumers’ preferences. In the opinion of consumers about high quality apple features the following order was determined: have no strange taste and odour, have no visible sign of disease and pests, fresh look, taste, have no mechanical injuries, juiciness of fruits pulp, have no unhealthy remains, hardness of fruits pulp, variety, fruit size. Considering the division of preferences contributes to increased effective promotion actions intended to increase of apple consumption, and promotion on specified segments of purchasers’ directions.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych (CC-BY-NC-ND) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 18528) wydawnictwo ciągłe #18528
PBN ID (hist.): 18528

Metryki

2,00
Punkty MNiSW/MEiN
0
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:28 maja 2008 11:31
Ostatnia aktualizacja:12 kwietnia 2022 16:46

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się