Analiza zapotrzebowania na obsługę techniczną pojazdów i maszyn rolniczych w aspekcie odległości od punktu serwisowego (The analysis of demand for technical maintenance services of farm vehicles and machines in the context of the distance from the service point)
Opis bibliograficzny
Szczegóły publikacji
Streszczenia
Przedstawiono problemy współczesnej produkcji rolniczej, prowadzonej na dużych areałach, związane z obsługą techniczną pojazdów i maszyn rolniczych. Omówiono zagadnienia obsługi serwisowej świadczonej w ramach logistyki dystrybucji. Scharakteryzowano obsługę serwisową wyposażenia technicznego gospodarstw przy produkcji roślinnej i zwierzęcej. Wyjaśniono funkcje Działu Serwisu w zakresie organizacji napraw w warsztatach firmy i wyjazdów zespołów mechaników. Przedstawiono rozwiązania, które zapewniają oczekiwany poziom obsługi klienta przy jednoczesnej minimalizacji kosztów. Zaprezentowano badania obsługi technicznej pojazdów i maszyn rolniczych, realizowanych przez autoryzowany Dział Serwisu w aspekcie odległości miejsca wykonywania prac od siedziby firmy. Przedstawiono strukturę zleceń serwisowych dla czterech promieni odległości: r = 0 km, 0 km < r ≤ 50 km, 50 km < r ≤ 100 km oraz r > 100 km. Badania zrealizowano w latach 2003–2010 w przedsiębiorstwie prowadzącym autoryzowaną działalność dystrybucyjną i serwisową pojazdów i maszyn rolniczych na terenie środkowo- -wschodniej Polski. Strukturę 9310 wykonanych usług serwisowych na terenie warsztatów firmy (r = 0) oraz realizowanych w gospodarstwach rolników lub w warunkach polowych (r > 0) przedstawiono graficznie oraz opracowano statystycznie z wykorzystaniem programu R wersja 2.14.1. Wyznaczono trend, wahania przypadkowe i wahania sezonowe dla szeregu obserwacji miesięcznych przy promieniu odległości r = 0 i r > 0. Rozkłady czasowe przeglądów oraz napraw pojazdów i maszyn rolniczych wykonywanych przez Dział Serwisu stacjonarnie i w terenie poddano analizie i ocenie w aspekcie kalendarza zabiegów agrotechnicznych.
The study presents the issues of technical maintenance of vehicles and machines used in agricultural holdings which run crop and livestock production. The survey included services carried out by the Service Department in the contex t of the distance from the place of agricultural work to the company’s headquarters. The structures of servicing orders are presented for four radiuses of distance: r = 0 km, 0 km < r ≤ 50 km, 50 km < r ≤ 100 km and r > 100 km. The surveys were carried out in the years 2003–2010 in the company conducting authorised distribution and servicing activities of farm vehicles and machines in central-eastern Poland. The services includes 9 310 orders in total. Servicing activities carried out in the company’s workshops (r = 0) and the ones in farmers’ holdings or in the field (r > 0) are presented in a graphic form, and their statistical analysis was performed with the use of the R program version 2.14.1. The trend and random and seasonal fluctuations were identified for services within radius r = 0 and r > 0. Temporal distributions of inspections and repairs of farm vehicles and machines were subject to analysis and evaluated in the context of the calendar of agrotechnical operations.
Open Access
Linki zewnętrzne
Identyfikatory
Metryki
Eksport cytowania
Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.
Informacje dodatkowe
Rekord utworzony: | 20 lutego 2013 13:25 |
---|---|
Ostatnia aktualizacja: | 5 kwietnia 2022 14:49 |