Opakowanie jako instrument promocji wioski tematycznej (Packaging as an instrument for the promotion of a themed village)
Opis bibliograficzny
Szczegóły publikacji
Streszczenia
W Polsce liczne obszary wiejskie nieustannie ulegają zmianom, zmienia się również mentalność ich mieszkańców. Stają się coraz bardziej świadomi, potrafią stworzyć ciekawą ofertę dla lokalnej społeczności, co wpisuje się w ideę trwałego, zrównoważonego i wielofunkcyjnego rozwoju obszarów wiejskich. Tworzona oferta staje się atrakcyjna również dla potencjalnych turystów, a jej kształtowanie odbywa się m.in. poprzez promowanie własnej miejscowości i budowanie wiosek tematycznych. Tego typu lokalna inicjatywa społeczno-gospodarcza powstała w Stężycy k. Dęblina. Koncentruje się ona na przedstawieniu lokalnego dorobku w nowej rzeczywistości, ale opartego na bazie miejscowej historii. Domeną dla miejscowych starań jest przywołanie dawnych zwyczajów szlacheckich jako wzoru gościnności na rzadko dziś spotykanym poziomie. Jednym z instrumentów promocji jest regionalne opakowanie ze skóry drobiowej, nadające się do produktów spożywczych. Przekaz ludowy kojarzony z kurczakiem służy propagowaniu dziedzictwa kulturowego i jest determinantem rozwoju lokalnego ruchu turystycznego.
Numerous rural areas in Poland and the mentality o f their inhabitants undergo constant change. People learn to create interesting local in itiatives and thus improve the quality of life for the local community while following the principles of sustainable and durable multifunctional development of rural areas. Such initiatives can al so be attractive to potential tourists. Their devel - opment consists of promoting a particular locality and building themed villages. A local socio- economic project has been initiated in St ęż yca near D ę blin. The project focusses on promoting valuable local heritage in a manner corresponding t o the realities of the modern world. Old cus- toms of the nobility are presented as a paragon of hospitality at the level that is rarely to be seen today. One of the promotion instruments is a region al packaging made of chicken skin. Folk tradi- tions associated with the chicken have become a det erminant of the development of local tourism and a tool for the propagation of cultural heritage and tourism promotion of the region.
Open Access
Linki zewnętrzne
Identyfikatory
Metryki
Eksport cytowania
Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.
Informacje dodatkowe
Rekord utworzony: | 15 grudnia 2015 13:11 |
---|---|
Ostatnia aktualizacja: | 7 kwietnia 2022 13:42 |