Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Poszukiwanie modelu kształcenia dla kierunku studiów gospodarka przestrzenna (Search the education model for university studies of spatial economy)

Opis bibliograficzny

Poszukiwanie modelu kształcenia dla kierunku studiów gospodarka przestrzenna (Search the education model for university studies of spatial economy). [AUT.] WIESŁAW WAŃKOWICZ, HALINA LIPIŃSKA. Ann. Univ. Mariae Curie-Skłodowska, E Agric. 2017 Vol. 72 Nr 1 s. 19-38, il., bibliogr., streszcz., sum. DOI: 10.24326/as.2017.1.2
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Rok: 2017
Język: Polski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca przeglądowa

Streszczenia

Polski:

Pytanie o model kształcenia na kierunku gospodarka przestrzenna jest pytaniem orolę absolwentów kierunku w użytkowaniu i kształtowaniu przestrzeni. Rola i zadania absolwentów wynikają z systemu zarządzania przestrzenią, będącego efektem interakcji pomiędzy obowiązującymi regulacjami prawnymi, rozwojem społeczno-gospodarczym oraz kulturą użytkowania przestrzeni. Nauka umożliwia opisywanie i wyjaśnianie zjawisk przestrzennych, ale użytkowanie przestrzeni jest efektem rozwoju cywilizacyjnego. Złożoność gospodarki przestrzennej prowadzi do tworzenia wielu wariantów programów studiów, a teintegrowane są przez ramy kwalifikacji. Ramy kwalifikacji określają zakres wiedzy i umiejętności absolwentów, co pozwoliło na uruchomienie studiów inżynierskich, magisterskich i podyplomowych na Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie. Pozostaje jedynie poszerzenie oferty o studia doktoranckie.

Angielski:

The question about the model of education on spatial economy is the question about graduates and their tasks in space use and transformation. These tasks are the result of interactions the law in force, the social and economic development, as well as the culture of space use. Science makes it possible to describe and explain spatial phenomena, but space use is the effect of civiliza-tion development. The complexity of spatial economy leads to many variants of studyprograms. The qualification framework integrates these programs. This framework answers the question about graduates’ knowledge and skills. This gave the possibility to open studies of engineering, master and postgraduate at the University of Life Sciences in Lublin. What remains is only extend-ing the studies with doctoral studies.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych (CC-BY-NC-ND) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 41690) wydawnictwo ciągłe #41690
PBN ID (hist.): 41690

Metryki

9,00
Punkty MNiSW/MEiN
0
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:7 czerwca 2017 08:08
Ostatnia aktualizacja:7 kwietnia 2022 10:50

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się