Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Criteria for buying organic food by consumers from different regions of Poland.

Opis bibliograficzny

Criteria for buying organic food by consumers from different regions of Poland. [AUT.] JULIA WOJCIECHOWSKA-SOLIS, ANDRZEJ SOROKA. Stud. Pr. WNEiZ US 2017 Nr 47 (3) s. 443-456, il., bibliogr., streszcz., sum. DOI: 10.18276/SIP.2017.47/3-3
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Rok: 2017
Język: Polski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

Angielski:

The main criterion for buying organic food by modern societies is caring for health and natural environment. The aim of the study was to determine the attitude towards organic food of residents from different regions of Poland, differentiated in terms of their wealth. The effort was made to determine the types, motives and barriers that influence consumers’ choices when buying organic food.A method of diagnostic survey with author’s research tool in a form of survey questionnaire was used in the study. The sample consisted of 1,102 respondents. The Statistica 10.1 PL program was used for statistical analysis, including the analysis of discriminant function and x2 test.It was shown that when choosing organic food, consumers paid attention to its nutritional and health properties. Fresh vegetables and their products, cow’s milk and its products, honey and potatoes were the most often purchased products. The main barrier for consumers when buying organic food was its high price, whereas the most important motive was the lack of harmful substances in such products. There were significant differences in calculated values between consumers from particular regions, especially in the case of barriers associated with the purchase of organic food.

Polski:

Głównym kryterium zakupu żywności ekologicznej wśród współczesnego społeczeństwa jest dbałość o zdrowie i troska o środowisko naturalne. Celem pracy było określenie stosunku do żywności ekologicznej mieszkańców poszczególnych regionów Polski, zróżnicowanych pod względem zamożności. Starano się określić rodzaje, motywy i bariery, które mają wpływ na konsumentów przy zakupie żywności ekologicznej. W badaniach zastosowano metodę sondażu diagnostycznego, z autorskim narzędziem badawczym w postaci kwestionariusza ankiety. Próba badawcza stanowiła 1102 ankietowanych. Przy analizach statystycznych wykorzystano program Statistica 10.1 PL, a w nim analizę funkcji dyskryminacyjnej i test x2.Wykazano, iż przy wyborze żywności ekologicznej konsumenci sugerują się jej walorami odżywczymi i względami zdrowotnymi. Najczęściej kupowanymi produktami były warzywa świeże i ich przetwory, mleko krowie i jego przetwory oraz miód i ziemniaki. Główną barierą wśród konsumentów przy zakupie żywności ekologicznej była jej wysoka cena, natomiast najważniejszym motywem – brak w takich produktach substancji szkodliwych dla zdrowia. Pomiędzy konsumentami z poszczególnych regionów, zwłaszcza przy barierach związanych z zakupem takiej żywności, wystąpiły istotne różnice w wyliczonych wartościach.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa - Na Tych Samych Warunkach (CC-BY-SA) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 43350) wydawnictwo ciągłe #43350

Metryki

9,00
Punkty MNiSW/MEiN
0
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:8 lutego 2018 15:00
Ostatnia aktualizacja:6 lipca 2021 10:08

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się