Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Analiza zachowań konsumenckich studentów dotyczących parówek mięsnych.

Opis bibliograficzny

Analiza zachowań konsumenckich studentów dotyczących parówek mięsnych. [AUT. KORESP.] ANNA WINIARSKA-MIECZAN, [AUT.] MAŁGORZATA KWIECIEŃ, KATARZYNA KWIATKOWSKA, ROBERT KRUSIŃSKI, BOŻENA KICZOROWSKA, RENATA KLEBANIUK, MACIEJ BĄKOWSKI, EDYTA KOWALCZUK-VASILEV. Probl. Higieny Epidemiol. 2018, 99 (1) s. 32-36, il., bibliogr., streszcz., sum.
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Problemy Higieny i Epidemiologii 2018, 99 (1), s. 32-36
Rok: 2018
Język: Polski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

Polski:

Wprowadzenie. Parówki mięsne są najchętniej spożywaną wędliną drobno rozdrobnioną. Jakość parówek jest określona przede wszystkim przez koncentrację i proporcje poszczególnych składników chemicznych oraz odczyn pH. Wszystkie te czynniki wpływają na ogólną ocenę parówek oraz ich akceptację konsumencką. Cel. Analiza zawartości białka ogólnego, tłuszczu surowego, popiołu surowego i pH parówek mięsnych dostępnych na lubelskim rynku oraz analiza zachowań konsumenckich studentów dotyczących parówek mięsnych. Materiały i metody. Przeprowadzono badanie ankietowe mające na celu sprawdzenie preferencji w zakresie spożywania parówek mięsnych. Dokonano konsumenckiej oceny jakości parówek pod względem: barwy, tekstury, zapachu i smaku. Przeprowadzono analizę zawartości białka ogólnego, tłuszczu surowego, popiołu surowego i pH parówek mięsnych. Wyniki. Spożywanie parówek zadeklarowało 80,6% badanych kobiet i 100% mężczyzn, w tym kilka razy w tygodniu produkt ten spożywało niemal 26% kobiet i 39% mężczyzn. Jako główną przyczynę spożywania parówek respondenci, niezależnie od płci, wskazywali ich niską cenę. Aż 64,5% kobiet i 82,6% mężczyzn nigdy nie sprawdzało dostępnej na etykiecie produktu informacji na temat zawartości mięsa w parówkach. Badane produkty uzyskały bardzo różną ocenę konsumencką; co interesujące, parówki o najwyższej zawartości mięsa (94%) zostały ocenione niżej niż zawierające 64 czy 33% mięsa. Cechą, która w najwyższym stopniu decydowała o ilości przyznanych punktów był smak. Wnioski. Jako główną przyczynę spożywania parówek respondenci, niezależnie od płci, wskazywali ich niską cenę. Najwyższą średnią ocenę konsumencką uzyskał produkt zawierający 64% mięsa z indyka, któremu respondenci przyznali istotnie wyższe noty w porównaniu do pozostałych we wszystkich badanych parametrach.

Angielski:

Introduction. Vienna sausages are the most popular finely chopped meat product. The quality of Vienna sausages is determined primarily by the concentration and proportions of chemical components and the pH value. All these factors contribute to their overall evaluation and consumer acceptability. Aim. The analysis of student consumer behavior regarding consumption of Vienna sausages available on the Lublin market Material & method. Survey assessment of the preferences in Vienna sausages consumption; consumer assessment of the quality of Vienna sausages: color, texture, smell, and flavor; analysis of the content of total protein, crude fat, crude ash, and pH of Vienna sausages. Results. The consumption of Vienna sausages was declared by 80.6% and 100% of the female and male respondents, respectively. Nearly 26% of the females and 39% of the males consumed the product several times a week. Irrespective of gender, the respondents indicated low price as the main motivation of Vienna sausage consumption. As many as 64.5% of the females and 82.6% of the males have never checked labels with information about the content of meat. The analyzed products obtained highly diverse consumer rating values; interestingly, Vienna sausages with the highest content of meat (94%) were ranked lower than the products with 64 and 33% of meat. The flavor appeared to be the most important rating quality. Conclusion. Regardless of gender, the respondents mentioned low price as the major reason for consumption of Vienna sausages. The highest average consumer score was achieved by a product with 64% of turkey meat, where all parameters tested were rated significantly higher than the other products.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: inna otwarta licencja Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 43522) wydawnictwo ciągłe #43522

Metryki

9,00
Punkty MNiSW/MEiN
0
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:7 marca 2018 12:54
Ostatnia aktualizacja:20 listopada 2021 19:24

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się