Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Pregnant women’s attitudes towards organic food.

Opis bibliograficzny

Pregnant women’s attitudes towards organic food. [AUT.] BOŻENA KICZOROWSKA, WIOLETTA SAMOLIŃSKA, RENATA KLEBANIUK, EDYTA KOWALCZUK-VASILEV, IZABELA WÓJCIK. Zdr. Publ. (Online) 2017 Vol.127 Issue 4 s. 159-163, il., bibliogr., sum. DOI: 10.1515/pjph-2017-0034
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Rok: 2017
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

Introduction. Proper and healthy nutrition during pregnancy is one of the strongest external determinants of normal develop-ment of the foetus. Due to its health-enhancing properties, organic food is its desirable element. Therefore, the analysis of the consumer behaviour associated with organic food among pregnant women seems relevant, in particular given the small number of scientific reports addressing this problem. Aim. The aim of the study was to analyse pregnant women’s behaviour and attitudes towards organic food. The investigations included opinions of the entire group of respondents and was intended to show differences between individual groups of women classified in terms of having children already or not. Material and methods. The survey involved 100 pregnant women living in Lublin and its surroundings, which were assigned into two survey groups: women already having children and those without children. An anonymous questionnaire designed as part of the study was the research tool. The questions were focused on indication of the motivations in the purchase and sources of information about organic food as well as consumer behaviour on the organic food market.Results. A majority of pregnant women assessed their financial situation as satisfactory. The main motive behind buying organic food was their wish to take special care of their health during the pregnancy period and the need to take care of the family. The women were familiar with the concept of organic food. Commercials were the frequent source of information among women expect-ing the first child and the Internet was the main source of information for those already having children. As specified by the pregnant women, health benefits, naturalness and the absence of chemical contamination are the characteristic features of organic food. Most of the respondents declared an intention to feed their children with organic food to minimise the exposure to chemical contamination. Conclusions. There were differences in the use of sources of information about organic food or the importance of individual determinants of their purchase by the pregnant women. This knowledge can be used on the organic food market to develop mar-keting solutions, which will be useful in satisfying the needs of this group of consumers more effectively

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych (CC-BY-NC-ND) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 44057) wydawnictwo ciągłe #44057

Metryki

8,00
Punkty MNiSW/MEiN
0
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:9 sierpnia 2018 09:25
Ostatnia aktualizacja:11 stycznia 2022 14:40

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się