Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Porównanie popytu i preferencji dotyczących ciętych kwiatów cebulowych wśród wybranych grup nabywców w Lublinie.

Opis bibliograficzny

Porównanie popytu i preferencji dotyczących ciętych kwiatów cebulowych wśród wybranych grup nabywców w Lublinie. [AUT.] WIOLETTA WRÓBLEWSKA, BARBARA MARCINEK. Rocz. Nauk. Stow. Ekon. Rol. Agrobiz. 2018 T. 20 z. 4 s. 210-216, il., bibliogr., streszcz., sum. DOI: 10.5604/01.3001.0012.3064
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Rok: 2018
Język: Polski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

Angielski:

The aim of the study was a comparative assessment of the demand and preferences of representatives of two age groups in Lublin, ie 20-24 and over 60 years, concerning cut flowers of bulbous plants. The results of surveys conducted among 300 representatives of both age groups. Specified species preferences, one-off purchases and per year, spending level, purchase reasons were analyzed. The analyzes were carried out using mathematical and statistical methods, mainly using percentage indicators and average values. The older generation generally spend on cut flowers of bulbous plants more than representatives of the Y generation, through higher one-off and per year purchases. Buyers from both age groups purchase flowers mainly for gift purposes, although more often also for themselves, under the influence of impulse. It is favored by their general availability, including in grocery stores.

Polski:

Celem badań była ocena porównawcza popytu i preferencji przedstawicieli dwóch grup wiekowych w Lublinie (20-24 i powyżej 60 lat), dotyczących kwiatów ciętych cebulowych. Wykorzystano wyniki badań ankietowych przeprowadzonych wśród 300 przedstawicieli obu grup wiekowych. Określono m.in. preferencje gatunkowe, poziom zakupów jednorazowych oraz w skali roku, poziom wydatków, powody zakupów kwiatów ciętych cebulowych. Analizy przeprowadzono metodami matematyczno-statystycznymi, głównie z wykorzystaniem wskaźników procentowych oraz wielkości średnich. Starsze pokolenie wydawało na kwiaty cięte cebulowe więcej niż przedstawiciele pokolenia Y, przez większe zakupy jednorazowe i średnioroczne. Nabywcy z obu grup wiekowych kupowali kwiaty głównie w celach upominkowych, choć coraz częściej także dla siebie, pod wpływem impulsu. Sprzyjała temu ogólna ich dostępność, np. w sklepach spożywczych, które są jednym z ważniejszych miejsc zakupu.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa (CC-BY) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 44267) wydawnictwo ciągłe #44267

Metryki

10,00
Punkty MNiSW/MEiN
0
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:3 października 2018 15:43
Ostatnia aktualizacja:17 listopada 2021 14:34

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się