Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Fats in women’s diet and everyday life.

Opis bibliograficzny

Fats in women’s diet and everyday life. [AUT.] BOŻENA KICZOROWSKA, WIOLETTA SAMOLIŃSKA, RENATA KLEBANIUK, MARLENA SZCZYGIELSKA. Zdr. Publ. (Online) 2018 Vol.128 Issue 4 s. 152-155, il., bibliogr., sum. DOI: 10.2478/pjph-2018-0030
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Rok: 2018
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

Introduction. Currently, vegetable oils are used not only for consumption but also for medicinal and cosmetic purposes. They are especially eagerly used by women, although their knowledge in this field is usually insufficient. Aim. The aim of the study was to determine the dietary habits of women and to analyse the importance and position of vegetable fats in their diet and life. Another objective was to assess the level of knowledge and awareness of the health-enhancing properties of these products. Material and methods. The study involved women (n=253) aged 18-30, 31-40, and over 40 years living in Lubelskie Province, Poland. The modified questionnaire was composed of questions about their diet, regularity of meals, habits and preferences of fat intake, and motivation behind including fats in the diet or for cosmetic or medicinal applications. Results. Approximately 45% of the respondents sometimes used fats with their meals and 23% used them regularly. Fats were consumed by approximately 86% of the total number of respondents and were used for medicinal and cosmetic purposes by ca. 15.5 % and 6% of the respondents, respectively. Linseed oil (34%) and coconut oil (27%) were regarded as the most valuable fats. Butter and rapeseed oil were consumed most frequently (p<0.05). Approximately 47% of the respondents regarded refined oils as valuable products, and 40% of the respondents were aware of the harmful effects of trans fats. Conclusion. The survey indicates a necessity of implementation of educational campaigns among consumers in order to disseminate the knowledge about the role of fat in the diet and the risks associated with excessive consumption and poor quality of these products.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych (CC-BY-NC-ND) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 45574) wydawnictwo ciągłe #45574

Metryki

8,00
Punkty MNiSW/MEiN
0
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:27 czerwca 2019 10:29
Ostatnia aktualizacja:11 stycznia 2022 13:58

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się