Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

The problem of proper cargo securing in road transport – case study.

Opis bibliograficzny

The problem of proper cargo securing in road transport – case study. [AUT. KORESP.] ALEKSANDER NIEOCZYM, [AUT.] JACEK CABAN, JÁN VRABEL. TRPRO 2019 Vol. 40 13th International Scientific Conference on Sustainable, Modern and Safe Transport TRANSCOM 2019 : Conference proceedings, High Tatras, Novy Smokovec – Grand Hotel Bellevue, Slovak Republic, May 29-31, 2019, s. 1510-1517, il., bibliogr., sum. DOI: 10.1016/j.trpro.2019.07.209
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Transportation Research Procedia 2019 Vol. 40 13th International Scientific Conference on Sustainable, Modern and Safe Transport TRANSCOM 2019 : Conference proceedings, High Tatras, Novy Smokovec – Grand Hotel Bellevue, Slovak Republic, May 29-31, 2019, s. 1510-1517
Rok: 2019
Język: Angielski
Charakter formalny: Referat zjazdowy konferencji miedzynarodowej
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

Incorrect securing of cargo or lack of security is the cause of several hundred accidentsa year and yet the issue of securing goods is neglected by drivers. The cargocarried inthe vehicle becomes the object of interest of the control services only when the loadleaves the vehicle in an uncontrolled manner. This is due to the fact that theprovisionsfor securing cargo in road transport are very general and do not specify how itshould besecured. The general provisions of law also mean that the majority of transportparticipants consider that it is impossible to check the correctness of the loadsecuring.The article analyzes the fixing of free-standing cargo using fastening belts. Theprotection was made by method top- over lashing. The number of fastening belts shouldbedetermined by methods: on the basis of tables prepared by fastening belts manufacturers(Dolezyh), analytical calculations using the formulas contained in the DIN – EN12195/2 and using the “IMO model course 3.18. Safe packing of CTU’s. Quick lashing guideroad+sea area A”. Differences in the number of lashing selected using the abovemethodsare indicated. Methods have been described for reducing the amount of fastening belts necessary. In the following part, the analysis of the force distribution in the fastening belt- load combination in the top‐over lashing method was performed. The analysis wasused to indicate the simplifications in the formulas allowing calculation of the forcepressing the load to the ground. The real impact of the fastening belts on the loadcausinguneven stress distribution on the ground and decrease of forces in the fastening belts onthe edges of the load are described.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych (CC-BY-NC-ND) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 45704) wydawnictwo ciągłe #45704

Metryki

0
Punkty MNiSW/MEiN
0
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:6 sierpnia 2019 08:52
Ostatnia aktualizacja:28 kwietnia 2021 08:23

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się