Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Birds drinking alcohol: species and relationship with people. A review of information from scientific literature and social media.

Opis bibliograficzny

Birds drinking alcohol: species and relationship with people. A review of information from scientific literature and social media. [AUT. KORESP.] PIOTR TRYJANOWSKI, [AUT.] MATEUSZ HETMAN, PAWEŁ CZECHOWSKI, GRZEGORZ GRZYWACZEWSKI, PETR SKLENICKA, KLAUDIA ZIEMBLIŃSKA, TIM H. SPARKS. Animals 2020 Vol. 10 Issue 2, Article 270 s. 1-13, il., bibliogr. sum. DOI: 10.3390/ani10020270
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Animals 2020 Vol. 10 Issue 2, Article 270, s. 1-13
Rok: 2020
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca przeglądowa

Streszczenia

Ethanol is a natural by-product of the fermentation process of fruit sugars and is occasionally consumed by fruit-eating and tree sap drinking birds. Information on this form of alcohol consumption features in the scientific literature. However, as pets or as wild animals living close to humans in urban habitats, birds have increasing possibilities to consume alcohol from beverages, such as beer, wine or spirits. Some observations have been discussed in a light-hearted manner in mass media and social media, but without any generalization of why some bird species drink the beverages intentionally or unintentionally provided by humans. To check which species and in what circumstances birds drink alcohol and how this is evaluated by humans, we reviewed the scientific literature and analysed videos from YouTube. In total we found and analysed 8 scientific papers and 179 YouTube videos, from which we identified at least 55 species (in some cases not all birds were identified to species level), 11 in the scientific literature and 47 in videos. The distribution of these species over the avian phylogenetic tree suggests that the origin of this convergent behaviour is mainly by human influence. The two data sources differed in the species covered. Videos typically presented interactions of birds with human-provided alcoholic beverages, and were dominated by two groups of intelligent birds: parrots and corvids. The popularity of YouTube videos for a particular species was positively correlated with the general popularity of the species as measured by the number of hits (results listed) on Google. Human responses to the videos were generally very positive and we analysed how the responses were influenced by factors derived from viewing the videos. Moreover, YouTube videos also provide information on at least 47 new bird species not previously mentioned as using alcohol, and our results suggest that parrots in particular can be potentially good candidates for future restricted laboratory studies on the effect of ethanol on birds and their relationship with humans.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa (CC-BY) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 46480) wydawnictwo ciągłe #46480

Metryki

100,00
Punkty MNiSW/MEiN
2,752
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:11 lutego 2020 12:20
Ostatnia aktualizacja:1 stycznia 2023 23:05

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się