Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

The impact of the temperature of biodiesel from animal fats on nitrogen oxides emissions.

Opis bibliograficzny

The impact of the temperature of biodiesel from animal fats on nitrogen oxides emissions. [AUT. KORESP.] MIROSŁAW CZECHLOWSKI, [AUT.] WERONIKA GRACZ, DAMIAN MARCINKOWSKI, WOJCIECH GOLIMOWSKI, ALINA KOWALCZYK-JUŚKO. E3S Web Conf. 2020 Vol. 171; The 9th International Scientific-Technical Conference on Environmental Engineering, Photogrammetry, Geoinformatics – Modern Technologies and Development Perspectives (EEPG Tech 2019), Article number 01001 s. 1-5, il., bibliogr., sum. DOI: 10.1051/e3sconf/202017101001
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
E3S Web of Conferences 2020 Vol. 171; The 9th International Scientific-Technical Conference on Environmental Engineering, Photogrammetry, Geoinformatics – Modern Technologies and Development Perspectives (EEPG Tech 2019), Article number 01001, s. 1-5
Rok: 2020
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

The current results of NOx emission tests of diesel engines fuelled with unconventional biofuels are not unambiguous. Therefore, the aim of the study was to analyze the influence of temperature of methyl esters from animal fats (AFME) on the level of NOx emission. The test was carried out on an experimental stand equipped with a diesel engine with a power of 9.5 kW. The engine was controlled by an electric generator from which the generated energy was fed into the electric network. The test was carried out in accordance with the D1 standard for power generators. As a result of the statistical analysis, significant differences were found for the values of average unit emissions of nitrogen oxides obtained for individual phases of D1 tests, i.e. engine loads amounting respectively to 50%, 75% and 100% of the nominal value of engine torque. On the basis of the test results, a significant influence of fuel temperature on NOx reduction can be found. Increase of fuel temperature by 50°C resulted in reduction of emissions by 6% on average.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa (CC-BY) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 47138) wydawnictwo ciągłe #47138

Metryki

5,00
Punkty MNiSW/MEiN
0
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:19 sierpnia 2020 13:58
Ostatnia aktualizacja:1 stycznia 2023 23:05

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się