Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Exploring the preferences of consumers’ organic products in aspects of sustainable consumption: the case of the polish consumer.

Opis bibliograficzny

Exploring the preferences of consumers’ organic products in aspects of sustainable consumption: the case of the polish consumer. [AUT.] JULIA WOJCIECHOWSKA-SOLIS, ANETTA BARSKA. Agriculture 2021 Vol. 11 Iss. 2 Article number 138, il., bibliogr., sum. DOI: 10.3390/agriculture11020138
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Agriculture 2021 Vol. 11 Iss. 2, Article number 138
Rok: 2021
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

The dynamically developing trend of sustainable consumption is manifested, among others, by the growing interest in organic products on the part of consumers. The aim of the article was to identify the behavior of Polish consumers on the market of ecological products and to establish a link between their ecological awareness and willingness to buy ecological products. The authors put forward a hypothesis that there is a relationship between the consumer awareness of the concept of sustainable consumption and the consumption of organic products. Consumer awareness means making informed choices based on knowledge that is expressed in the attitudes and sometimes preferences of the food brand. The research was conducted using a proprietary survey questionnaire. A total of 1,067 respondents participated. Statistical analysis was assisted by the Statistica 13.1 PL software, which includes descriptive statistics, discriminant function analysis and regression analysis. Motives were identified that are of crucial important to the consumer deciding to purchase organic products. These include: beneficial health effects, content of nutrients, no additional substances used in food production, taste, and others. A statistical relationship was established between environmental awareness and tendency to buy organic products. The proposed model, which outlines the relationship between environmental awareness and tendency to buy organic products, includes the following variables: care for the environment and animal welfare, no harmful substances used in food production, low level of processing, short shelf life.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa (CC-BY) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 48412) wydawnictwo ciągłe #48412

Metryki

100,00
Punkty MNiSW/MEiN
3,408
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:22 czerwca 2021 12:22
Ostatnia aktualizacja:1 stycznia 2023 23:04

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się