Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Climate change and informal education in the opinion of forest users in Poland.

Opis bibliograficzny

Climate change and informal education in the opinion of forest users in Poland. [AUT.] NATALIA KORCZ, JACEK KOBA, AGATA KOBYŁKA, EMILIA JANECZKO, JOANNA GMITROWICZ-IWAN. Sustainability 2021 Vol. 13 Iss. 14 Article number 7892, il., bibliogr., sum. DOI: 10.3390/su13147892
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Sustainability 2021 Vol. 13 Iss. 14, Article number 7892
Rok: 2021
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

Climate change affects various aspects of the economy, agriculture, economics, and politics, including forestry. There is more and more talk about the real impact of the effects of climate change. This paper presents the results of a survey on the perceptions of two groups, foresters and recreational forest users, about climate change and its impacts on forested areas; 130 foresters and 146 recreational forest users participated in the survey (total n = 276). The survey was conducted from April to November 2019 and consisted of three parts. The first part included questions about the demographic characteristics of the respondents (gender, age, education, place of residence), the second part focused on the respondents’ views on climate change and its implications for forest ecosystems, and the third part focused on informal forest education and its relationship to climate change. The results of our study indicated that progressive climate change affecting forest ecosystems is clearly felt by the professional group related to forests such as foresters, and to a lesser extent by people using forests for tourism and recreation. According to foresters, the effects of climate change on forest areas include rapid changes in weather patterns and more frequent insect infestations. On the other hand, people resting in forests mainly observe the lack of snow cover and occurrence of drought. Informal forest education insufficiently covers the topic of climate change. Thus, our study can help guide informal education towards topics related to climate change and the need for sustainable forest use.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa (CC-BY) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 48573) wydawnictwo ciągłe #48573

Metryki

100,00
Punkty MNiSW/MEiN
3,889
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:17 sierpnia 2021 09:55
Ostatnia aktualizacja:1 stycznia 2023 23:03

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się