Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Assessment of social acceptance for autonomous vehicles in southeastern Poland.

Opis bibliograficzny

Assessment of social acceptance for autonomous vehicles in southeastern Poland. [AUT.] AGNIESZKA DUDZIAK, [AUT. KORESP.] MONIKA STOMA, [AUT.] ANDRZEJ KURANC, JACEK CABAN. Energies 2021 Vol. 14 Iss. 18 Article number 5778, il., bibliogr., sum. DOI: 10.3390/en14185778
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Energies 2021 Vol. 14 Iss. 18, Article number 5778
Rok: 2021
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

New technologies reaching out for meeting the needs of an aging population in developed countries have given rise to the development and gradual implementation of the concept of an autonomous vehicle (AV) and have even made it a necessity and an important business paradigm. However, in parallel, there is a discussion about consumer preferences and the willingness to pay for new car technologies and intelligent vehicle options. The main aim of the study was to analyze the impact of selected factors on the perception of the future of autonomous cars by respondents from the area of Southeastern Poland in terms of a comparison with traditional cars, with particular emphasis on the advantages and disadvantages of this concept. The research presented in this study was conducted in 2019 among a group of 579 respondents. Data analysis made it possible to identify potential advantages and disadvantages of the concept of introducing autonomous cars. A positive result of the survey is that 68% of respondents stated that AV will be gradually introduced to our market, which confirms the high acceptance of this technology by Poles. The obtained research results may be valuable information for governmental and local authorities, but also for car manufacturers and their future users. It is an important issue in the area of shaping the strategy of actions concerning further directions of development on the automotive market.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa (CC-BY) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 48687) wydawnictwo ciągłe #48687

Metryki

140,00
Punkty MNiSW/MEiN
3,252
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:21 września 2021 08:33
Ostatnia aktualizacja:1 stycznia 2023 23:05

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się