Menu
Naciśnij / aby szukać

Jak wyszukiwać?

  • 1 Wyszukiwanie od początku wyrazu: Wyraz preane znajdzie "preanestetyczny", ale anestetyczny nie znajdzie tego słowa (wyszukiwanie patrzy tylko na początek wyrazów)
  • - Wykluczanie słów (znak minus): Poprzedzenie wyrazu znakiem - znajdzie wszystkie tytuły NIE zawierające danego słowa, np. -onkologia znajdzie prace bez słowa "onkologia"
  • " Wyszukiwanie całych fraz (cudzysłów): Cudzysłów powoduje szukanie całych ciągów znaków w tej samej kolejności. Np. "Uniwersytet Medyczny" wyszuka tylko prace z dokładnie tą nazwą, podczas gdy wpisanie bez cudzysłowu może znaleźć "Medyczny Uniwersytet"
  • Nawigacja klawiaturą: Użyj / aby otworzyć wyszukiwanie, strzałek do nawigacji po wynikach, ENTER aby przejść do wybranej pozycji, lub ESC aby zamknąć okno

Porównanie emisji spalin z silników pojazdów ciężarowych zasilanych olejem napędowym (ON) oraz gazem ziemnym (LNG) w warunkach rzeczywistej eksploatacji (Comparison of the exhaust emissions of heavy-duty vehicle engines powered by diesel fuel (DF) and natural gas (LNG) in real operation conditions)

Opis bibliograficzny

Porównanie emisji spalin z silników pojazdów ciężarowych zasilanych olejem napędowym (ON) oraz gazem ziemnym (LNG) w warunkach rzeczywistej eksploatacji (Comparison of the exhaust emissions of heavy-duty vehicle engines powered by diesel fuel (DF) and natural gas (LNG) in real operation conditions). [AUT.] BRANISLAV SARKAN, ANDRZEJ KURANC, MARIE SEJKOROVA, [AUT. KORESP.] JACEK CABAN, [AUT.] MICHAL LOMAN. Przem. Chem. 2022 T. 101 Nr 1 s. 37-41, il., bibliogr., sum. DOI: 10.15199/62.2022.1.2
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
PRZEMYSŁ CHEMICZNY 2022 T. 101 Nr 1, s. 37-41
Rok: 2022
Język: Polski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

Celem pracy było wykorzystanie procedury, dzięki której możliwa jest kwantyfikacja charakterystyki eksploatacyjnej ciągników siodłowych, jednego zasilanego olejem napędowym (ON) i drugiego zasilanego skroplonym gazem ziemnym (LNG). Przedmiotem badań było ustalenie, który z tych ciągników podczas eksploatacji w drogowym transporcie towarowym jest mniej szkodliwy dla środowiska i generuje mniej spalin oraz zużywa mniej paliwa. Oceny pojazdów dokonano na podstawie prób drogowych na określonej trasie z wykorzystaniem zestawów transportowych składających się z ciągnika siodłowego oraz naczepy z cysterną. Podczas pomiaru rejestrowano dane pomiarowe z analizatora spalin samochodowych oraz aparatury diagnostycznej podłączonej do układów sterowania silników, zamontowanych w ocenianych samochodach ciężarowych.

Identyfikatory

BPP ID: (46, 49187) wydawnictwo ciągłe #49187

Metryki

70,00
Punkty MNiSW/MEiN
0,500
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:24 stycznia 2022 09:52
Ostatnia aktualizacja:28 sierpnia 2025 09:34

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się