Nowy proces inwestycji budowy dróg krajowych w świetle aktualnego procesu inwestycyjnego – część 2.
Opis bibliograficzny
Szczegóły publikacji
Streszczenia
Inwestycja drogowa, jak wiele innych zadań składa się z wielu pozycji kosztów, które są niezbędne do poniesienia, by uzyskać zakładany pierwotnie produkt. Narzędziem umożliwiającym racjonalizację tych kosztów jest między innymi optymalizacja procesów, która polega na zmianie istniejących procesów w zakresie wybranych parametrów tj. kosztów, jakości i czasu. Autorzy zaproponowali autorski sposób zmiany procesu inwestycyjnego, w taki sposób, by cel główny inwestycji drogowej był osiągalny w zbliżonej perspektywie czasowej i finansowej, jednak z poszano- waniem praw i interesów podmiotów dotychczas całkowicie pomijanych, czyli mieszkańców wsi. Zaproponowany sposób racjonalizacji procesu inwestycyjnego w zakresie budowy dróg ekspresowych i autostrad, który po wprowadzeniu pro- cesu scalania gruntów, jako elementu przygotowania inwestycji, zminimalizuje oddziaływanie inwestycji drogowych na rolniczą przestrzeń produkcyjną. Właściwe wykorzystanie instrumentu scalenia gruntów w procesie inwestycyjnym przyczyni się do zmniejszenia kosztów. Badania przeprowadzono na odcinku 66,8 kilometrów dwujezdniowej drogi ekspresowej S17 położonej w województwie lubelskim.
Linki zewnętrzne
Identyfikatory
Metryki
Eksport cytowania
Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.
Informacje dodatkowe
Rekord utworzony: | 1 marca 2022 10:29 |
---|---|
Ostatnia aktualizacja: | 31 stycznia 2023 08:44 |