Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

The use of simple language in informal forest education as a key to the correct interpretation of sustainable forest management—the experience of Poland.

Opis bibliograficzny

The use of simple language in informal forest education as a key to the correct interpretation of sustainable forest management—the experience of Poland. [AUT. KORESP.] NATALIA KORCZ, [AUT.] EMILIA JANECZKO, AGATA KOBYŁKA. Int. J. Environ. Res. Public Health 2022 Vol. 19 Issue 9 Article number 5493, il., bibliogr., sum. DOI: 10.3390/ijerph19095493
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Rok: 2022
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

In view of the increasing conflict between society and forest management and a significant increase in the social functions of the forest, informal forest education is becoming increasingly important. In Poland, it is carried out mainly based on the field educational infrastructure, which consists, among other things, of forest educational paths equipped with educational boards. The paper presents the results of research on the assessment of the availability of texts presented on educational boards. The study was conducted on the basis of photographs of educational boards located on six educational paths in the forests of the Regional Directorate of State Forests in Lublin. Using the Google Lans application, the main text from each board was read and then analyzed in the Promovolt software program to determine the level of text accessibility using the Fog Index. The results were then compared with the opinion of respondents using an online survey, which indicated that most of the boards are written in language that is either simple, understandable to middle/high school students, or quite difficult but understandable to first-degree students. On the other hand, the respondents generally indicated the level of accessibility of the text to be easier because, in their opinion, it is enough to have a primary education to understand the content of the boards. This observation leads to the conclusion that in order for education to be more effective, simple language should be used, which can be understood by the less educated members of the population.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa (CC-BY) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 49438) wydawnictwo ciągłe #49438

Metryki

140,00
Punkty MNiSW/MEiN
0
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:9 maja 2022 15:53
Ostatnia aktualizacja:30 czerwca 2023 13:24

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się