Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Efekty stosowania tutoringu w nauczaniu studentów weterynarii przedmiotów podstawowych (Effects of tutoring in teaching basic subjects to veterinary students)

Opis bibliograficzny

Efekty stosowania tutoringu w nauczaniu studentów weterynarii przedmiotów podstawowych (Effects of tutoring in teaching basic subjects to veterinary students). [AUT.] WITOLD KĘDZIERSKI, JACEK WAWRZYKOWSKI, [AUT. KORESP.] MONIKA JAMIOŁ, [AUT.] MARTA KANKOFER. Med. Weter. 2022 Vol. 78 nr 7 s. 355-358, il., bibliogr., sum. DOI: 10.21521/mw.6666
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Rok: 2022
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

Students of veterinary medicine usually study in large groups. This factor favours anonymity and hiding behind classmates. The majority of classes are practical, but a lot of material should be self-studied, remembered and understood. Basic subjects, such as chemistry and biochemistry, are taught in the 1st and 2nd years, when students have not yet learnt how to study and how to meet the requirements, which are different from those in the secondary school. This may easily lead to failure in the exams and problems with the organisation of studying. Moreover, it is not easy to change the students’ preconception that chemistry is difficult and impossible to learn, and to convince them that these subjects are indispensable for veterinarians. The aim of the project was to raise the motivation of weak students and to increase their progress in studying. Twenty-six students who had shown no progress were selected. Classes were conducted in small 3- to 5-student groups. Various tools that were used in the project came from the previous courses of team members and from the Masters of Didactics training programme, e.g. flipped classroom and discussion in the group. All students involved in the project changed their methods of studying and successfully passed exams. Tutoring proved successful in teaching veterinary medicine because this kind of studies involves teaching students how to talk, conduct clinical reasoning and integrate knowledge from different disciplines. In conclusion, tutoring can be used as a supplementary method of teaching basic subjects to veterinary students.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa - Na Tych Samych Warunkach (CC-BY-SA) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 49675) wydawnictwo ciągłe #49675

Metryki

70,00
Punkty MNiSW/MEiN
0,400
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:3 sierpnia 2022 10:24
Ostatnia aktualizacja:29 czerwca 2023 10:07

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się