Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Subject and place matters – an analysis of field−based educational infrastructure used in informal forest education (Znaczenie tematu i miejsca – analiza terenowej infrastruktury edukacyjnej wykorzystywanej w nieformalnej edukacji leśnej)

AUT. KORESP. NATALIA KORCZ, AUT. EMILIA JANECZKO.

Opis bibliograficzny

Subject and place matters – an analysis of field−based educational infrastructure used in informal forest education (Znaczenie tematu i miejsca – analiza terenowej infrastruktury edukacyjnej wykorzystywanej w nieformalnej edukacji leśnej). [AUT. KORESP.] NATALIA KORCZ, [AUT.] EMILIA JANECZKO. Sylwan 2022 R.166 (4) s. 233-243, il., bibliogr., sum. DOI: 10.26202/sylwan.2022030
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Sylwan 2022 R.166 (4), s. 233-243
Rok: 2022
Język: Polski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

Educational trails are one of the basic elements supporting forest education. The key component of their management is educational boards, whose task is to support informal activities in the field of forest education. However, the content on the boards is not always written in accessible language, and the topics presented on them are often not directly related to the area where they are located. The main purpose of this study is to identify the primary topics that are posted on educational boards. Additionally, the study attempts to determine if the topics on the boards are related to the level of accessibility of the primary texts posted on them and the overall location of the educational trail. This paper is a continuation of research on the use of educational boards in informal forest education. The research was conducted on the basis of photographs of educational boards located on six educational trails in the forests of the Regional Directorate of State Forests in Lublin. The first stage of the research was a field inspection combined with photographic documentation of each board. Using the Google Lans application, the main text from each board was read and then analyzed in the Promovolt program to determine the level of text accessibility using the Fog Index. A total of 89 educational boards were analyzed and the study was conducted in April 2019. Our results show that the leading topics presented on the educational boards appeared to be sustainable forest management, forest vegetation, or conservation. As the level of accessibility of the texts decreased, the sentences were longer and more complex which may negatively affect the transfer of information. The level of accessibility of texts is directly related to the topics on the educational boards, while the topics on the boards are related to the location of the trail in a given forest district. The ducational trails should have educational boards presenting a variety of topics, written in simple language, understandable to the general public. With such an approach, informal forest education will be more effective, and forest users will be able to learn more and broaden their interests.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa (CC-BY) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 49692) wydawnictwo ciągłe #49692

Metryki

70,00
Punkty MNiSW/MEiN
0,600
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:16 sierpnia 2022 10:09
Ostatnia aktualizacja:5 lipca 2023 10:10

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się