Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Practical implications of the millennial generation’s consumer behaviour in the food market.

Opis bibliograficzny

Practical implications of the millennial generation’s consumer behaviour in the food market. [AUT.] ANETTA BARSKA, [AUT. KORESP.] JULIA WOJCIECHOWSKA-SOLIS, [AUT.] JOANNA WYRWA, JANINA JĘDRZEJCZAK‑GAS. Int. J. Environ. Res. Public Health 2023 Volume 20 Issue 3 Article number 2341, il., bibliogr., sum. DOI: 10.3390/ijerph20032341
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
International Journal of Environmental Research and Public Health 2023 Volume 20 Issue 3, Article number 2341
Rok: 2023
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

Generational theory assumes that generational cohorts develop similar attitudes and be‑ liefs. The Generation Y/Millennials group is currently one of the most important generations in the market as they have a presence in the labour market with a high income of their own, which cre‑ ates higher demand for products, especially in the food market which is very sensitive to consumer decisions. The aim of this study was to show the consumer behaviour of Generation Y in the mar‑ ket for innovative food products and to propose marketing models created on the basis of research on a Polish sample of Millennials. The research was conducted in the period before the COVID‑19 pandemic on a group of 544 selected respondents. Descriptive statistics of the SPSS program were used to process the results obtained. Among the most important of the results was identifying the decision‑makers who are purchasing innovative products and the influence of third parties on their decision. In the first instance, consumers look for innovative food products in large retail chains (hy‑ permarkets and supermarkets), however, they pay attention to both the quality of the products on offer and the price. Values such as freshness and taste also play a role in their purchasing decisions. Sources of information about innovative products in the Polish food market include culinary blogs recommending innovative products, and the opinions of dieticians and nutritionists.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa (CC-BY) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 50332) wydawnictwo ciągłe #50332

Metryki

20,00
Punkty MNiSW/MEiN
0
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:1 lutego 2023 09:25
Ostatnia aktualizacja:19 lipca 2023 12:11

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się