Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Determinants of Polish young adults' attitudes toward food safety.

Opis bibliograficzny

Determinants of Polish young adults' attitudes toward food safety. [AUT.] EUGENIA CZERNYSZEWICZ. Br. Food J. 2023 Vol. 125 Iss. 9 s. 3389-3403, il., bibliogr., sum. DOI: 10.1108/BFJ-11-2022-0948
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
British Food Journal 2023 Vol. 125 Iss. 9, s. 3389-3403
Rok: 2023
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

Purpose Determine the elements of young adult consumers' attitudes toward food safety using a food safety attitude (FSA) questionnaire and identify the factors influencing them. Design/methodology/approach This study adopts a descriptive and explanatory perspective to the research problem. Determination of students' attitudes was carried out by direct survey using a questionnaire. The ABC model of attitude was used to construct the statements in the questionnaire. The respondents' answers were analyzed using statistical methods. Findings The proposed questionnaire has proven to be a useful tool for assessing food safety attitudes and has identified important new elements in consumers' attitudes. Students' attitudes toward food safety are shaped by sociodemographic and psychosocial factors such as customer type, attitude toward risk, and how they make food purchasing decisions. Research limitations/implications Information about students' attitudes was obtained only from surveys. The survey results provide valuable insights for business practice. Practical implications Findings can be used to increase the effectiveness of efforts by various organizations aimed at changing consumer attitudes and behavior and to help understand why consumers implement some food safety behaviors and not others. Social implications The research results will help more effectively target efforts to change consumer attitudes, which could translate into a reduction in cases of illness caused by eating unsafe food or following proper practices when shopping and at the home preparation stage. Originality/value Development of a reliable tool for the study of attitudes. Identify the new elements of young adult consumers' attitudes and the factors that shape them.

Identyfikatory

BPP ID: (46, 50839) wydawnictwo ciągłe #50839

Metryki

70,00
Punkty MNiSW/MEiN
3,400
Impact Factor
Q1
WoS

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:7 września 2023 14:15
Ostatnia aktualizacja:21 czerwca 2024 09:50

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się