Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Polish-Lithuanian border cuisine as an idea for the promotion and expansion of the region’s tourist attractiveness.

Opis bibliograficzny

Polish-Lithuanian border cuisine as an idea for the promotion and expansion of the region’s tourist attractiveness. [AUT.] ANDRZEJ SOROKA, ANNA MAZUREK-KUSIAK, SZYMON CHMIELEWSKI, [AUT. KORESP.] AGNIESZKA GODLEWSKA. Foods 2023 Vol. 12 Issue 13 Article number 2606, il., bibliogr., sum. DOI: 10.3390/foods12132606
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Foods 2023 Vol. 12 Issue 13, Article number 2606
Rok: 2023
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

Culinary tourism is one of the most rapidly developing forms of tourism in the world. The objective of this study is to evaluate the role of and tourists’ familiarity with cuisine in the area along the Polish-Lithuanian border. The survey included adult tourists visiting areas on both sides of the border between Poland (Podlaskie Voivodship) and Lithuania (Olicki District). A total of 789 questionnaires were completed, of which 759 were included in the study: 376 from Olicki District in Lithuania and 383 from Podlaskie Voivodship in Poland. The questions in the authorial questionnaire pertained to six dishes representing the most popular regional specialities in the area on both sides of the Polish-Lithuanian border. For all the responses, a five-point Likert scale was used. The results of the work show that tourists want to explore a given region by tasting local cuisine and that they are in search of unique products while paying much attention to the smell and taste of the dishes they consume. The product’s appearance is of less significance while making purchasing or consumption decisions. Flavour-related experiences associated with and preferences for individual dishes representing Polish-Lithuanian cuisine were very similar for both groups of respondents. It indicates there is a possibility of establishing cooperation to promote the products in the study area and thus enhance its tourist appeal.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa (CC-BY) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 50909) wydawnictwo ciągłe #50909

Metryki

140,00
Punkty MNiSW/MEiN
4,700
Impact Factor
Q1
WoS

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:29 września 2023 09:36
Ostatnia aktualizacja:24 czerwca 2024 14:27

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się