Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

The ways of interpreting green energy by young Polish individual recipients vs. their gender.

Opis bibliograficzny

The ways of interpreting green energy by young Polish individual recipients vs. their gender. [AUT. KORESP.] AGNIESZKA IZABELA BARUK, [AUT.] ANNA GOLISZEK. Energy Strategy Reviews 2023 Volume 50 Article number 101212, il., bibliogr., sum. DOI: 10.1016/j.esr.2023.101212
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Energy Strategy Reviews 2023 Volume 50, Article number 101212
Rok: 2023
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

The purpose of this article is to identify the ways in which young Polish individual recipients interpret green energy, taking into account their gender, and to segment the respondents on the basis of this demographic feature. Based on the results of the literature analysis, a cognitive gap and a research gap with regard to the ways in which young individual recipients interpret green energy can be confirmed. Moreover, these aspects have not been analysed in the approach proposed in this article. In order to reduce the identified gaps, four research hypotheses were formulated and empirically verified. For this purpose, empirical studies were carried out. The survey method was used to collect primary data. The research covered 311 representatives of Polish young in- dividual recipients aged 18–24. Primary data were subjected to quantitative analysis including tests and methods of statistical analysis. The most important results of this analysis include the discovery of: 1/a hierarchy of ways of interpreting green energy, taking into account the gender of the respondents, 2/the existence of dependencies between the four ways of interpreting green energy and the gender of the respondents, 3/homogeneous groups of respondents showing analogous ways of interpreting green energy among all respondents, as well as among the surveyed women and men. The conclusions drawn from research show a high cognitive and application value. They contribute to the theory of marketing, especially to the theory of experience marketing. They also offer important clues to managers, facilitating making the proper marketing decisions that can strengthen positive associations of green energy supporters and change the negative associations of sceptics.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych (CC-BY-NC-ND) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 51047) wydawnictwo ciągłe #51047

Metryki

100,00
Punkty MNiSW/MEiN
7,900
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:21 października 2023 21:57
Ostatnia aktualizacja:24 czerwca 2024 12:50

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się