Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Assessing the impact of modifying the fuel system of a small power generator on exhaust emissions—a case study.

Opis bibliograficzny

Assessing the impact of modifying the fuel system of a small power generator on exhaust emissions—a case study. [AUT.] MARCIN HERKOWIAK, MARIUSZ ADAMSKI, PRZEMYSŁAW MAREK, ZBIGNIEW JAROSZ, MAGDALENA KAPŁAN, KAMILA KLIMEK, [AUT. KORESP.] GRZEGORZ WAŁOWSKI. Energies 2023 Vol. 16 Iss. 22 Article number 7580, il., bibliogr., sum. DOI: 10.3390/en16227580
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Energies 2023 Vol. 16 Iss. 22, Article number 7580
Rok: 2023
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

Small power generators (up to 5 kW) with a dual-fuel function rely on the use of fuels with standardized quality parameters. The use of gaseous and liquid biofuels, produced by the prosumers themselves, to power the engines of these generators poses the problem of their impact on the operation of the fuel system and on exhaust gas emissions. The goal of this study was to indicate the environmental effects of adapting the internal combustion engine of a 2 kW multi-fuel generator to burn gaseous and liquid biofuels produced by the prosumer. Exhaust emission tests were carried out for the combustion of biogas, methanol, natural gas (methane) and conventional fuel. Forms of propellants that were generated at laboratory scale were used during the tests. Anaerobic organic waste management technologies were used in the tests. Biogas and biomethanol were generated for the tests. A modified SI generator fuel system: pressure reduction and fuel pre-conditioning, was tested burning gasoline, methanol, biogas and natural gas with 98% methane content. Exhaust gas emission tests in three operating states (idle, 50% load, 100% load) indicated CO2, CO, NOx and HC emission levels. The feasibility of using renewable fuels in a low-power generator was demonstrated, as well as the correct operation of the author’s system for supplying the generator with gaseous fuels. In the case of bioethanol, better complete combustion of the fuel was achieved than with gasoline, which was characterized by, among other things, 20% lower carbon monoxide emissions at full load. NOx emissions from the combustion of bioethanol compared to gasoline were 1.75 times lower at full load, and HC emissions were almost twice as low. In the case of biogas, there were significant carbon dioxide emissions due to the high carbon dioxide content of the fuel (40%). The other emission results for biogas were not significantly different from those from natural gas combustion.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa (CC-BY) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 51169) wydawnictwo ciągłe #51169

Metryki

140,00
Punkty MNiSW/MEiN
3,000
Impact Factor
Q3
WoS

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:16 listopada 2023 10:46
Ostatnia aktualizacja:21 czerwca 2024 09:57

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się