Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

How do educational boards in urban and suburban forests attract the attention of forest users and influence them in the process of understanding nature? (W jaki sposób tablice edukacyjne w lasach przyciągają uwagę użytkowników lasów i angażują ich w proces rozumienia przyrody?)

Opis bibliograficzny

How do educational boards in urban and suburban forests attract the attention of forest users and influence them in the process of understanding nature? (W jaki sposób tablice edukacyjne w lasach przyciągają uwagę użytkowników lasów i angażują ich w proces rozumienia przyrody?). [AUT. KORESP.] NATALIA KORCZ, [AUT.] ANNA MAZUREK-KUSIAK, AGATA KOBYŁKA, EMILIA JANECZKO. Sylwan 2023 R.167 Issue 9 s. 569-582, il., bibliogr., sum. DOI: 10.26202/sylwan.2023088
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Sylwan 2023 R.167 Issue 9, s. 569-582
Rok: 2023
Język: Polski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

Forming the right ecological attitudes in people towards the surrounding nature is one of the more difficult challenges posed for social informal and formal education. The process of educating the public should take place at every stage of knowledge acquisition and numerous studies have shown that education in natural areas brings much better results when compared to traditional indoor classes. The purpose of the study was to determine how educational boards, which are believed to support informal environmental education activities, located on an educational path in the forest attract the attention of forest users and engage them in the process of understanding nature. The study used the method of non−intrusive observation of forest users and their inter− action with 10 educational boards along a path. A total of 881 people were observed. A one−way ANOVA test was used to analyze the data, in addition, differences in the ARR index of indi− vidual boards were tested using Scheffe’s post−hoc test. The results of the study indicate that educational boards with the least amount of text are the most frequently read by forest users. Interactive educational boards achieve the highest retention rate for people’s attention as they engage many more senses in the process of informal environmental education. The results pre− sented in the paper clearly indicate the need to change the design of educational infrastructure elements in order to educate more effectively.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa (CC-BY) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 51274) wydawnictwo ciągłe #51274

Metryki

140,00
Punkty MNiSW/MEiN
0,500
Impact Factor
Q4
WoS

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:28 grudnia 2023 20:29
Ostatnia aktualizacja:22 czerwca 2024 11:23

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się