Art therapy as a method to prevent professional burnout. The study carried out on a group of academic teachers (Arteterapia jako metoda zapobiegająca wypaleniu zawodowemu na przykładzie nauczycieli akademickich)
Opis bibliograficzny
Szczegóły publikacji
Streszczenia
Burnout is a phenomenon experienced by an increasing number of people at turning points in their careers. One of the groups exposed to burnout syndrome are academic teachers. The aim of this study was to characterize art therapy as a method to prevent burnout. Creative workshops conducted among academic teachers working at universities were analyzed. It was confirmed that creative activities with elements of art therapy have a positive effect on their emotions. The respondents experienced a sense of competence, self-worth, and unity with the group. Art therapy can become an effective method of burnout prevention
Open Access
Identyfikatory
Metryki
Eksport cytowania
Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.
Informacje dodatkowe
Rekord utworzony: | 25 marca 2024 09:54 |
---|---|
Ostatnia aktualizacja: | 25 marca 2024 09:54 |