Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Credibility of food processing companies in terms of food safety: perspective of Generation Z consumers.

Opis bibliograficzny

Credibility of food processing companies in terms of food safety: perspective of Generation Z consumers. [AUT.] EUGENIA CZERNYSZEWICZ, [AUT. KORESP.] MAŁGORZATA ZDZISŁAWA WIŚNIEWSKA. Cent. Eur. Manag. J. 2024 Vol.31 Iss. 4 247. DOI: 10.1108/CEMJ-10-2022-0175
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Central European Management Journal 2024 Vol.31 Iss. 4, 247
Rok: 2024
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

Purpose – The authors aimed to identify the opinions of young adult consumers regarding food processing companies’ (FPCs) credibility in terms of food safety (FS). Design/methodology/approach – The authors surveyed Generation Z (GenZ) consumers. The authors assessed the reliability of the research questionnaire using Cronbach’s alpha statistics. The authors used descriptive statistics and one-way ANOVA analysis of variance in the data analysis to determine intergroup variability. The authors performed statistical analyses using IBM SPSS Statistics. 27. Findings – The most valued determinants for consumers were competence and skills, and the most valued family members’ opinions on FS, followed by experts’ opinions. FS concerns are more associated with FPCs than with farmers. The ethics of conduct and moral responsibility play an important role in assessing the FPCs’ credibility. Research limitations/implications – The questionnaire did not focus on specific food industries, such as fruit and vegetables, fish, meat, dairy, etc. In the future, a similar survey on producers’ credibility should consider the issue of FS risks associated with the specifics of a particular industry. Originality/value – The authors proposed a set of factors that may determine young adult consumers’ perception of the FPCs’ credibility, which they may use for research within other consumer groups. Keywords Food processing company, Credibility, Trust, Food safety, GenZ, Students Paper type Research paper

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa (CC-BY)

Identyfikatory

BPP ID: (46, 51566) wydawnictwo ciągłe #51566

Metryki

100,00
Punkty MNiSW/MEiN
2,900
Impact Factor
Q2
WoS

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:11 kwietnia 2024 10:58
Ostatnia aktualizacja:12 czerwca 2025 11:44

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się