Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Świadomość konsumencka wybranej grupy studentów wobec napojów energetyzujących (Consumer awareness of a selected group of students towards energy drinks)

Opis bibliograficzny

Świadomość konsumencka wybranej grupy studentów wobec napojów energetyzujących (Consumer awareness of a selected group of students towards energy drinks). [AUT. KORESP.] JOLANTA KRÓL, [AUT.] ANETA BRODZIAK, KAMIL KRÓL. Postępy Nauki Technol. Prz. Rol.-Spoż. 2023 T. 77 Nr 3-4 s. 59-80, il., bibliogr., streszcz., sum.
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Rok: 2023
Język: Polski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

Polski:

Rynek napojów energetyzujących jest dynamicznie rozwijającą się branżą o wciąż dużym potencjale wzrostu. Na polskim rynku dostępnych jest wiele różnorodnych marek napojów energetyzujących, począwszy od znanych światowych marek takich, jak Red Bull, a skończywszy na markach własnych sieci handlowych i stacji benzynowych. Głównymi konsumentami napojów energetyzujących w Polsce, jak również w innych krajach, są osoby młode, w tym studenci. Celem badań była ocena świadomości konsumenckiej studentów na temat napojów energetyzujących z uwzględnieniem preferencji, przyczyn i częstotliwości ich spożywania. Badania przeprowadzono w 2021 roku, przy wykorzystaniu autorskiej ankiety, którą skierowano do 110 studentów Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie. Stwierdzono, że w grupie ankietowanych napoje energetyzujące spożywało przynajmniej raz w życiu ponad 94% studentów. Ankietowani sięgali po napoje energetyzujące przede wszystkim w celu zmniejszenia uczucia senności (75,3%) oraz dostarczenia organizmowi energii (48,2%). Przy wyborze napojów energetyzujących najczęściej zwracali uwagę na smak (70%), cenę (62,4%) oraz markę (42,8%). Ponad 82% respondentów była świadoma, że napoje energetyzujące mają szkodliwy wpływ na zdrowie, jak również, że można się od nich uzależnić. Co ważne, u ponad 34% ankietowanych, którzy kiedykolwiek spożywali takie napoje, wystąpiły niekorzystne objawy, które mogą świadczyć o negatywnym ich wpływie na zdrowie.

Angielski:

The market of energy drinks is a dynamically developing industry with still high growth potential. There are many different brands of energy drinks available on the Polish market, ranging from world-famous brands such as Red Bull to own brands of retail chains and gas stations. The main consumers of energy drinks in Poland, as well as in other countries, are young people, including students. The aim of research was to assess the consumer awareness of students about energy drinks, taking into account the preferences, reasons and frequency of their consumption. The research was conducted in 2021, using an original survey addressed to 110 students of the University of Life Sciences in Lublin. It was found that over 94% of the respondents consumed energy drinks at least once in their lives. Respondents most often drank energy drinks to reduce the feeling of drowsiness (75.3%) and provide the body with energy (48.2%). When choosing energy drinks, they predominatingly paid attention to the taste (70%), price (62.4%) and brand (42.8%). Over 82% respondents were aware that energy drinks have a harmful effect on health and that they can become addicted to them. Importantly, over 34% of respondents who had ever consumed such drinks experienced unfavourable symptoms that may indicate their negative impact on health.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: inna otwarta licencja Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 51684) wydawnictwo ciągłe #51684

Metryki

40,00
Punkty MNiSW/MEiN
0
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:5 czerwca 2024 12:51
Ostatnia aktualizacja:5 czerwca 2024 12:51

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się