Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Lights and shadows of teaching and studying biochemistry.

Opis bibliograficzny

Lights and shadows of teaching and studying biochemistry. [AUT.] JAMIOŁ MONIKA, KOSZTOWNY EWELINA, BIELECKA ARLETTA, MOJSYM WIOLETA, WAWRZYKOWSKI JACEK, KĘDZIERSKI WITOLD, [AUT. KORESP.] KANKOFER MARTA. Med. Weter. 2024 Vol. 80 nr 10 s. 551-560, il., bibliogr., sum. DOI: 10.21521/mw.6917
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Rok: 2024
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca przeglądowa

Streszczenia

The didactic process is well described by various models and approaches in the fields of pedagogy and psychology and current research include the influence of media and educational tools that affect the way knowledge is absorbed and the interaction between teachers and students, but also between students themselves. Integrating the neuroscience of the brain in the learning process allows us to better understand how the brain processes and remembers information and helps develop more effective teaching strategies. Teachers can use such principles to design lessons and teaching materials that stimulate the relevant areas of the brain and promote memorization. The teaching process evolves over time, which is why professional preparation of teachers is necessary. The effectiveness of teaching also depends on the motivation of students and their willingness to work systematically. Moreover, the challenges faced by teachers require the use of available tools to improve the teaching process. It is important to select teaching tools that are appropriate to both the specifics of the subject and the level of student engagement. The review describes the available innovative teaching methods and the authors’ own experience in using a flipped classroom, blended learning, quizzes, virtual cases and tutoring in teaching basic subjects to veterinary students, as well as organizing competitions for ideal teaching tools.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach (CC-BY-NC-SA) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 51982) wydawnictwo ciągłe #51982

Metryki

70,00
Punkty MNiSW/MEiN
0,400
Impact Factor
Q4
WoS

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:11 października 2024 11:36
Ostatnia aktualizacja:11 października 2024 11:36

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się