Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Integration processes in air transport.

Opis bibliograficzny

Integration processes in air transport. [AUT.] JOANNA HAWLENA, GRAŻYNA KOWALSKA, RAFAŁ ROWIŃSKI, ANNA KATARZYNA MAZUREK-KUSIAK, AGATA KOBYŁKA. Eur. Res. Stud 2024 Vol. 27 Iss. 2 s. 1040-1050, il., bibliogr., sum. DOI: 10.35808/ersj/3877
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
European Research Studies Journal 2024 Vol. 27 Iss. 2, s. 1040-1050
Rok: 2024
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

Purpose: The aim of the article is to demonstrate the need for continuous search for new forms of cooperation between carriers and coordination of relations in the process of liberalization and globalization of air transport. In this area of activity, special attention should be paid to the emergence of multilateral alliances, bilateral aviation agreements, and mergers and acquisitions, which are important mechanisms enabling increasing the benefits resulting from the implementation of partnership cooperation. Design/Methodology/Approach: Analysis of integration processes in air transport based on information contained in available literature, which discusses the basic factors of market process regulation that affect the growth of competition intensity in the market. By synthesizing multi-threaded information that provides a basis for drawing conclusions about the processes of aviation market development, it is possible to state the emergence of new trends and conditions within the sector, but also in its broadly understood environment. Findings: The optimal implementation of partnership forms often leads to cooperation between companies from different industries, which results in the joint development and implementation of comprehensive solutions that are beneficial to customers. This also results in an advantage in conditions of growing internal and inter-sector competition.. Practical Implications: The key factor determining competitive advantage in the air transport market is not only price and improved service quality, but also adapting the route network to the needs of passengers. In the case of guides participating in partnerships, unfavourable features of the service are eliminated already in the design phase. This causes a decrease in the outflow of loyal passengers to competitors and an increase in the number of new ones for whom the current conditions are more favourable. Originality/Value: Research into the effectiveness of new forms of cooperation between aviation services market participants brings about beneficial changes throughout the entire passenger service chain, enabling more favourable demand management

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: inna otwarta licencja Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 52248) wydawnictwo ciągłe #52248

Metryki

100,00
Punkty MNiSW/MEiN
0
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:14 stycznia 2025 08:01
Ostatnia aktualizacja:12 czerwca 2025 11:43

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się