Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Barriers to the consumption of organic food in Visegrad Group countries.

Opis bibliograficzny

Barriers to the consumption of organic food in Visegrad Group countries. [AUT.] JOANNA SMULAK-SIKORSKA, MAGDALENA ŚMIGLAK-KRAJEWSKA, MARIUSZ MALINOWSKI, [AUT. KORESP.] JULIA WOJCIECHOWSKA-SOLIS, [AUT.] KIS GYÖNGYI GYÖRÉNÉ, PAULÍNA KRNÁČOVÁ, MALGORZATA JAROSSOVÁ, MARTINA ZÁMKOVÁ, STANISLAV ROJÍK. Zesz. Nauk. Szk. Gł. Gospod. Wiej., Probl. Rol. Świat. 2024 T. 24 (39) z. 4 s. 58-71, il., bibliogr., sum. DOI: 10.22630/PRS.2024.24.4.16
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Rok: 2024
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

The consumption of organic food fits into the sustainable development goals and constitutes a justification for the further development of organic farming. The research aimed to identify the most important limitations to the growth of organic food consumption in the Visegrad Group countries and to indicate the differences and similarities in their perception. Therefore, at the turn of 2024, a survey was conducted among consumers in each of the countries of the Visegrad Group on a population of 600 people using an identical survey questionnaire. The research shows that in all four countries, the most important barrier to the growth of organic food is its high price, which is of great importance to Slovak consumers. The low availability and narrow offer, as well as insufficient information on organic food, were also important for consumers. On average, over 80% of the surveyed consumers rate the price level of organic food as high – the highest percentage was observed in Slovakia and the lowest in Czechia. Also, approximately 80% of the surveyed can accept a price up to 20% higher than conventional food. In the opinion of the respondents, the most important factors that would increase organic food consumption include lowering its prices, increasing income, and expanding the offer and availability.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa - Użycie niekomercyjne (CC-BY-NC); Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 52375) wydawnictwo ciągłe #52375

Metryki

20,00
Punkty MNiSW/MEiN
0
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:29 stycznia 2025 12:41
Ostatnia aktualizacja:30 stycznia 2025 07:47

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się