Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Analysis of instantaneous energy consumption and recuperation based on measurements from SORT runs.

Opis bibliograficzny

Analysis of instantaneous energy consumption and recuperation based on measurements from SORT runs. [AUT.] EDWARD KOZŁOWSKI, MAGDALENA ZIMAKOWSKA-LASKOWSKA, [AUT. KORESP.] AGNIESZKA DUDZIAK, [AUT.] PIOTR WIŚNIOWSKI, PIOTR LASKOWSKI, MICHAŁ STANKIEWICZ, BORIS ŠNAUKO, NORBERT LECH, MACIEJ GIS, JONAS MATIJOŠIUS. Appl. Sci.-Basel 2025 Volume 15 Issue 4 Article number 1681, il., bibliogr., sum. DOI: 10.3390/app15041681
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Applied Sciences 2025 Volume 15 Issue 4, Article number 1681
Rok: 2025
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

Using the standardised SORT, the article analyses instantaneous energy consumption and recuperation processes in an electric bus. The test includes three scenarios: SORT 1 (heavy urban traffic), SORT 2 (mixed driving conditions), and SORT 3 (suburban routes), enabling precise assessment of the energy efficiency of vehicles while eliminating environmental variables. The recuperation system significantly enhances energy efficiency, though its effectiveness varies based on the driving scenario. Modelling methods were compared as follows: linear regression, KNN algorithms, and neural networks, achieving a high fit (R2 > 90%). While KNN and neural networks were better at reproducing nonlinearities, they indicated the need for additional variables and time delays to enhance accuracy. The article sets itself apart by incorporating predictive models and examining recuperation efficiency across various scenarios. It emphasizes the importance of combining SORT results with real operational data and developing adaptive energy management systems. The results indicate the potential for optimizing electric buses for public transport, including route planning and further improving recuperation technology, which can significantly reduce energy consumption and greenhouse gas emissions.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa (CC-BY) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 52399) wydawnictwo ciągłe #52399

Metryki

100,00
Punkty MNiSW/MEiN
2,500
Impact Factor
Q2
WoS

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:11 lutego 2025 09:29
Ostatnia aktualizacja:11 lutego 2025 09:29

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się