Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

The role of social media in food product choices made by polish consumers.

Opis bibliograficzny

The role of social media in food product choices made by polish consumers. [AUT.] AGNIESZKA GODLEWSKA, [AUT. KORESP.] ANNA KATARZYNA MAZUREK-KUSIAK, [AUT.] ANDRZEJ SOROKA. Nutrients 2025 Vol. 17 Iss. 11 Aricle number: 1801, il., bibliogr., sum. DOI: 10.3390/nu17111801
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Nutrients 2025 Vol. 17 Iss. 11, Aricle number: 1801
Rok: 2025
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

The aim of the study was to determine the impact of social media on the food purchasing decisions and dietary attitudes of Polish consumers. Methods: The research was conducted using the diagnostic survey method, employing an online questionnaire technique CAWI (Computer Assisted Web Interview). A total of 1099 adults participated in the study, including 54.23% women and 45.77% men. The survey data were analysed using multidimensional discriminant analysis. Results: The study demonstrated that social media significantly affects the purchasing decisions of Polish consumers regarding food products. The study indicated that there is a gender difference in the impact of social media. Women more often use SM to gain knowledge about food products and shape their dietary attitudes, and they are more susceptible to marketing content. Conclusions: It seems necessary to regulate online advertising and eliminate excessive advertising, as this form of publication in the media is the most effective and has a significant impact on the purchase of food products by Polish consumers. Unrestricted access to content and lack of regulation lead to misinformation, which can result in erroneous purchasing choices.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa (CC-BY) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 52666) wydawnictwo ciągłe #52666

Metryki

140,00
Punkty MNiSW/MEiN
5,000
Impact Factor
Q1
WoS

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:30 maja 2025 09:47
Ostatnia aktualizacja:12 czerwca 2025 11:40

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się