Menu
Naciśnij / aby szukać

Jak wyszukiwać?

  • 1 Wyszukiwanie od początku wyrazu: Wyraz preane znajdzie "preanestetyczny", ale anestetyczny nie znajdzie tego słowa (wyszukiwanie patrzy tylko na początek wyrazów)
  • - Wykluczanie słów (znak minus): Poprzedzenie wyrazu znakiem - znajdzie wszystkie tytuły NIE zawierające danego słowa, np. -onkologia znajdzie prace bez słowa "onkologia"
  • " Wyszukiwanie całych fraz (cudzysłów): Cudzysłów powoduje szukanie całych ciągów znaków w tej samej kolejności. Np. "Uniwersytet Medyczny" wyszuka tylko prace z dokładnie tą nazwą, podczas gdy wpisanie bez cudzysłowu może znaleźć "Medyczny Uniwersytet"
  • Nawigacja klawiaturą: Użyj / aby otworzyć wyszukiwanie, strzałek do nawigacji po wynikach, ENTER aby przejść do wybranej pozycji, lub ESC aby zamknąć okno

Taste, quality or price? Investigating consumer patriotism in the food market.

Opis bibliograficzny

Taste, quality or price? Investigating consumer patriotism in the food market. [AUT. KORESP.] JULIA WOJCIECHOWSKA-SOLIS, [AUT.] ALEKSANDRA KOWALSKA. Forum Sci. Oecon. 2025 Vol. 13 No. 3 s. 114-130, il., bibliogr., sum. DOI: 10.23762/FSO_VOL13_NO3_5
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Forum Scientiae Oeconomia 2025 Vol. 13 No. 3, s. 114-130
Rok: 2025
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

Consumerpatriotism is an important trend, alongside consumer trends such as prioritising health, caring for the environment and animal welfare. For many consumers, it is important to feel a direct linkage to the producer and to support the local economy through their purchase decisions concerning food. The purpose of this article was to deepen the understanding of consumer preferences on the local food market. The article fills a research gap in a thorough understanding of consumers’ local food purchasing decisions which are based on economic considerations. Empirical research was conducted in March and April 2022 using the CAWI method. 1,009 questionnaires were analysed, with respondents from Poland stating that supporting the local economy is the main reason for purchasing local products. Descriptive statistics and the post hoc Dunn test with Kruskal–Wallis variance were used for the analyses. The results show that women are more likely to purchase local products. The purchase of these products is determined by "organoleptic qualities," the "opportunity to contact the producer directly," and "nutritional values." Dairy, bread, eggs, and groats are the most frequently chosen local foods. The vast majority of the surveyed sample is willing to accept a 10–15% premium on local products. Consumers of local products are often very loyal. This creates opportunities for the development of Internet sales. As ethnocentric consumers are more likely to buy regional food directly from the producer, facilitating the development of short supply chains and direct distribution by creating legislation that protects the consumer and the local producer/supplier is recommended.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa - Na Tych Samych Warunkach (CC-BY-SA) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 53227) wydawnictwo ciągłe #53227

Metryki

70,00
Punkty MNiSW/MEiN
0
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:27 listopada 2025 08:20
Ostatnia aktualizacja:27 listopada 2025 08:20

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się