Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Wiedza konsumentów na temat jakości wyrobów czekoladowych i zasad ich znakowania.

Opis bibliograficzny

Wiedza konsumentów na temat jakości wyrobów czekoladowych i zasad ich znakowania. [AUT.] MAGDALENA STOBIECKA, KATARZYNA PASKUDZKA, JOLANTA KRÓL. W: Najnowsze trendy w dietetyce i technologii żywności. Redakcja: Mariola Janiszewska Lublin 2023, Wydawnictwo Naukowe TYGIEL Sp. z o. o, s. 58-66, il. bibliogr., streszcz., sum, 978-83-67104-82-1.
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Najnowsze trendy w dietetyce i technologii żywności. Redakcja: Mariola Janiszewska, s. 58-66
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe TYGIEL Sp. z o. o.
Rok: 2023
Język: Polski
Charakter formalny: Rozdział książki
Typ MNiSW/MEiN: praca monograficzna

Streszczenia

Polski:

Celem pracy była ocena wiedzy konsumentów na temat jakości wyrobów czekoladowych i zasad ich znakowania. Wykorzystanym narzędziem badawczym była ankieta składająca się z 16 pytań. W ankiecie wzięło udział 130 osób. Większość respondentów odpowiedziała, że wybierając produkt czekoladowy kieruje się jego składem, co wskazuje na rosnącą świadomość konsumencką. Skład był dla ankietowanych istotniejszy niż smak, cena oraz marka produktu. Znaczna większość respondentów twierdziła, że informacje umieszczone na etykietach produktów są jasne i czytelne. Około 50% ankietowanych wykazało się znajomością składu, jaki jest oczekiwany dla wybranych typów czekolad. Ankietowani mieli również wiedzę na temat stosowania barwników – wskazali, że barwniki są niedozwolone w czekoladzie. Większość deklarowała znajomość alergenów mogących występować w produkcie spożywczym. Należy zatem podkreślić, iż ankietowani wykazali się zadawalającą wiedzą na temat składu i znakowania produktów czekoladowych.

Angielski:

The aim of the study was to assess consumers' knowledge about the quality of chocolate products and the principles of their labeling. The research tool used was a survey consisting of 16 questions. The survey was attended by 130 people. Most of the respondents answered that when choosing a chocolate product, they are guided by its composition, which indicates a growing consumer awareness. For the respondents, the composition was more important than the taste, price and brand of the product. The vast majority of respondents said that the information provided on product labels is clear and legible. About fifty percent of the respondents showed knowledge of the composition expected for selected types of chocolate. Respondents were also knowled- geable about the use of dyes, pointing out that dyes are not allowed in chocolate. Most of them declared knowledge of allergens that may be present in the food product. Therefore, it should be emphasized that the respondents showed satisfactory knowledge about the composition and labeling of chocolate products.

Open Access

Tryb dostępu: witryna wydawcy Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

ISBN: 978-83-67104-82-1
BPP ID: (59, 49426) wydawnictwo zwarte #49426

Metryki

20,00
Punkty MNiSW/MEiN
0
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:8 sierpnia 2023 11:07
Ostatnia aktualizacja:22 września 2023 10:20

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się