Znajomość i zastosowanie cyfrowych narzędzi w turystyce: zachowania i wybory użytkowników.
Opis bibliograficzny
Szczegóły publikacji
Streszczenia
W rozdziale opisano rodzaje cyfrowych narzędzi wykorzystywanych w turysty- ce. Celem badania była analiza wykorzystania przez ankietowanych narzędzi cy- frowych w kontekście turystyki. Badanie przeprowadzono metodą sondażu dia- gnostycznego, wykorzystując technikę ankiety internetowej CAWI. Wzięło w nim udział 179 respondentów. Najczęściej wykorzystywanymi narzędziami interne- towymi były media społecznościowe, strony internetowe miejsc i mapy online. Największą popularnością charakteryzowały się czynności związane z wyszuki- waniem informacji i planowaniem podróży. Większość respondentów uważa, że Internet ma duży wpływ na wybór celu ich wyjazdu. Ankietowani najlepiej znali i korzystali z narzędzi wspierających kompleksowe planowanie podróży. z prze- prowadzonych badań wynika, że ważne jest dostosowanie narzędzi cyfrowych do specyficznych potrzeb różnych grup użytkowników oraz promowanie mniej zna- nych narzędzi turystycznych pośród szerszego grona odbiorców.
Open Access
Linki zewnętrzne
Identyfikatory
Metryki
Eksport cytowania
Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.
Informacje dodatkowe
Rekord utworzony: | 17 marca 2025 08:20 |
---|---|
Ostatnia aktualizacja: | 17 marca 2025 12:05 |