Menu
Naciśnij / aby szukać

Jak wyszukiwać?

  • 1 Wyszukiwanie od początku wyrazu: Wyraz preane znajdzie "preanestetyczny", ale anestetyczny nie znajdzie tego słowa (wyszukiwanie patrzy tylko na początek wyrazów)
  • - Wykluczanie słów (znak minus): Poprzedzenie wyrazu znakiem - znajdzie wszystkie tytuły NIE zawierające danego słowa, np. -onkologia znajdzie prace bez słowa "onkologia"
  • " Wyszukiwanie całych fraz (cudzysłów): Cudzysłów powoduje szukanie całych ciągów znaków w tej samej kolejności. Np. "Uniwersytet Medyczny" wyszuka tylko prace z dokładnie tą nazwą, podczas gdy wpisanie bez cudzysłowu może znaleźć "Medyczny Uniwersytet"
  • Nawigacja klawiaturą: Użyj / aby otworzyć wyszukiwanie, strzałek do nawigacji po wynikach, ENTER aby przejść do wybranej pozycji, lub ESC aby zamknąć okno

Consumers’ purchasing intentions on the legume market as evidence of sustainable behaviour.

Opis bibliograficzny

Consumers’ purchasing intentions on the legume market as evidence of sustainable behaviour. [AUT.] MAGDALENA ŚMIGLAK-KRAJEWSKA, [AUT. KORESP.] JULIA WOJCIECHOWSKA-SOLIS, [AUT.] DOMENICO VITI. Agriculture 2020 Vol. 10 Iss. 10, 424 Article number 424, il., bibliogr., sum. DOI: 10.3390/agriculture10100424
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Agriculture 2020 Vol. 10 Iss. 10, 424, Article number 424
Rok: 2020
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

The purpose of this paper is to verify the knowledge that is useful for legume producers in relation to consumers’ eating habits in the field of legume products. According to experts, leguminous products have a positive effect on human health. The tendency towards healthy eating habits is also associated with the idea of sustainable consumption. The authors have attempted to combine these two trends. The main goal was to determine, among consumers, the level of knowledge about legumes, product purchase motives, and preferred places of purchase. This study was carried out with the use of an authorial questionnaire. In total, 1067 respondents from all regions of Poland participated in the study. The Statistica 13.1PL programme was used for statistical analyses. Methods used: descriptive statistics, discriminant analysis and linear regression analysis. With the aid of the conducted analyses, it was possible to determine that peas, beans, soybeans and lentils are the most recognised and most frequently consumed products (in various configurations) among the residents of the studied groups. The most important motives for their purchase among the surveyed consumers were “flavour”, “price” and the fact that these products can be an alternative to meat products and contain a lot of protein and fibre. The purchase channels that legume product producers must pay attention to are large-area shops and online sales. Sustainable consumption awareness for the consumers of legume products is best defined by a variable in the regression equation—“no harmful substances used during its production”. The legume products market has not yet flourished in Poland. The products are an excellent alternative to meat products due to their high protein content. Pro-health education has a measurable effect and consumer awareness is growing. Producers should use this knowledge by emphasising, in the promotion of products, that the products are produced in accordance with the idea of sustainable development, without the use of harmful substances, and that no means are used to extend the shelf life

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa (CC-BY) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 47246) wydawnictwo ciągłe #47246

Metryki

100,00
Punkty MNiSW/MEiN
2,925
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:24 września 2020 15:31
Ostatnia aktualizacja:1 stycznia 2023 23:04

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się