Menu
Naciśnij / aby szukać

Jak wyszukiwać?

  • 1 Wyszukiwanie od początku wyrazu: Wyraz preane znajdzie "preanestetyczny", ale anestetyczny nie znajdzie tego słowa (wyszukiwanie patrzy tylko na początek wyrazów)
  • - Wykluczanie słów (znak minus): Poprzedzenie wyrazu znakiem - znajdzie wszystkie tytuły NIE zawierające danego słowa, np. -onkologia znajdzie prace bez słowa "onkologia"
  • " Wyszukiwanie całych fraz (cudzysłów): Cudzysłów powoduje szukanie całych ciągów znaków w tej samej kolejności. Np. "Uniwersytet Medyczny" wyszuka tylko prace z dokładnie tą nazwą, podczas gdy wpisanie bez cudzysłowu może znaleźć "Medyczny Uniwersytet"
  • Nawigacja klawiaturą: Użyj / aby otworzyć wyszukiwanie, strzałek do nawigacji po wynikach, ENTER aby przejść do wybranej pozycji, lub ESC aby zamknąć okno

E-consumers and local food products: a perspective for developing online shopping for local goods in Poland.

Opis bibliograficzny

E-consumers and local food products: a perspective for developing online shopping for local goods in Poland. [AUT.] ANETTA BARSKA, [AUT. KORESP.] JULIA WOJCIECHOWSKA-SOLIS. Sustainability 2020 Vol. 12 Iss. 12 Article number 4958, il., bibliogr., sum. DOI: 10.3390/su12124958
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Sustainability 2020 Vol. 12 Iss. 12, Article number 4958
Rok: 2020
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

The constant development of consumer awareness regarding sustainable development has spread to food markets. Decisions related to food consumption are increasingly becoming, for consumers, an opportunity to demonstrate a specific value system, contesting mass and globally distributed food. Local products began to appreciate local produce, which is the opposite of mass production. Local food is gaining popularity, being perceived as healthier, unprocessed, and containing fewer preservative compounds, while also requiring fewer natural resources, leading to a lower environmental footprint. The phenomenon of shopping virtualization has also been growing in strength lately, especially among food consumers. Although Polish food e-commerce is still relatively undeveloped, online food sales have been the fastest growing category of Internet sales. According to experts, by 2026, nearly 40% of all products globally will be sold online. The main purpose of this article was to identify the behavior of Polish consumers shopping online for local food products and to identify barriers to purchase. Our findings were then used to determine development opportunities for this form of trade in relation to local food in the light of new legislative solutions currently in force in Poland. As part of the research procedure, an extensive literature review was carried out. In addition, some of the research findings were cited regarding consumer behavior in the local food market, conducted on a population of 1067 respondents. The study showed that Polish e-consumers of local products are usually aged 30–40, well-educated, and are in a good financial situation. Respondents pointed to high prices as the main barrier to buying local products via the Internet, a drawback which may be remedied to some extent by the recently adopted legislative solutions falling under the scope of what is termed in Poland as agricultural retail trade as well as by the promotion of short supply chains such as the Polska Smakuje initiative.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa (CC-BY) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 47015) wydawnictwo ciągłe #47015

Metryki

100,00
Punkty MNiSW/MEiN
3,251
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:29 czerwca 2020 12:40
Ostatnia aktualizacja:1 stycznia 2023 23:04

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się