Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Educational campaigns as a tool to support conscious consumer purchases to minimize food waste: an investigation among a selected social group in Poland.

Opis bibliograficzny

Educational campaigns as a tool to support conscious consumer purchases to minimize food waste: an investigation among a selected social group in Poland. [AUT. KORESP.] JULIA WOJCIECHOWSKA-SOLIS, [AUT.] MAGDALENA ŚMIGLAK-KRAJEWSKA, MAŁGORZATA AGNIESZKA JAROSSOVÁ. Ekon. Śr. 2025 Vol. 92 No.2 Aricle number: 1078, il., bibliogr., sum.
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Ekonomia i Środowisko 2025 Vol. 92 No.2, Aricle number: 1078
Rok: 2025
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

The purpose of this study was to determine the causes of food waste at the lowest level, i.e. in the household, and to determine the most effective information channels for educational campaigns that provide consumers with ways to minimise this phenomenon. The study was based on a survey questionnaire developed by the authors and administered to a total of 1384 respondents. The statistical analysis, including descriptive statistics and the ANOVA test, was performed with the use of Statistica 13.3 PL. Also used were linear regression statistics. The study provided a basis for the conclusion that Generation Z consumers, who participated in the study, perceive the information contained on the label as relevant and important at the time of purchase. Specifically, consumers checked the product's ingredients, expiration date and price. As the main reason for food waste in households, consumers indicated that they do not track the expiration dates of purchased products when found again in the kitchen, and are already past their best-before date. The respondents identified as the key information and educational channels that contribute to raising consumer awareness: web pages run by institutions, bloggers/influencers, experts, social media, and, as the least important one, TV programs.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa (CC-BY) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 52824) wydawnictwo ciągłe #52824

Metryki

100,00
Punkty MNiSW/MEiN
1,000
Impact Factor
Q4
WoS

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:17 lipca 2025 11:22
Ostatnia aktualizacja:17 lipca 2025 11:23

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się