Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Effect of ignition advance angle offset in a dual ignition system of a large aircraft piston engine.

Opis bibliograficzny

Effect of ignition advance angle offset in a dual ignition system of a large aircraft piston engine. [AUT. KORESP.] JACEK CZARNIGOWSKI, [AUT.] PIOTR JAKLIŃSKI, PAWEŁ KARPIŃSKI. Int. J. Engine Res. 2023 Volume 24, Issue 12 s. 4537-4552, sum. DOI: 10.1177/14680874221103711
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
International Journal of Engine Research 2023 Volume 24, Issue 12, s. 4537-4552
Rok: 2023
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

The paper presents the results of the experimental research on the combustion process inside the cylinder of a large piston radial aircraft engine with dual spark plug ignition. The tests were carried out on the ASz-62IR-16X radial engine equipped with a double, electronically controlled ignition system with two spark plugs in each cylinder. The constant engine speed tests allowed for comparing the combustion processes with ignition carried out with different ignition advance angle offset between both spark plugs. In the test, the ignition advance angle for one spark plug was changed while leaving the ignition advance angle for the other spark plug. The tests performed for two engine operating points were to change the angle of the front spark plug and the rear spark plug. The analyses were based on the recorded pressure signal from one of the engine cylinders. It has been shown that the ignition advance angle offset significantly affects the combustion process. The obtained results indicate the leading role of the rear spark plug in initiating the combustion process. When ignition is carried out with a steady rear spark plug advance angle, the combustion process practically does not change when the ignition advance angle of the front spark plug changes. However, changing the rear spark plug advance angle at a constant front spark plug ignition advance angle significantly changes the combustion process.

Identyfikatory

BPP ID: (46, 51240) wydawnictwo ciągłe #51240

Metryki

100,00
Punkty MNiSW/MEiN
2,200
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:11 grudnia 2023 14:16
Ostatnia aktualizacja:24 czerwca 2024 15:22

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się