Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Engine oil degradation in the real-world bus fleet test based on two consecutive operational intervals.

Opis bibliograficzny

Engine oil degradation in the real-world bus fleet test based on two consecutive operational intervals. [AUT.] WOJCIECH GOŁĘBIOWSKI, ARTUR WOLAK, BRANISLAV SARKAN. Lubricants 2024 Vol. 12 Iss. 3 Article number 101, il., bibliogr., sum. DOI: 10.3390/lubricants12030101
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Lubricants 2024 Vol. 12 Iss. 3, Article number 101
Rok: 2024
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

The literature on the subject and the results of numerous research experiments indicate that single replacement cycles do not reflect the actual state of oil quality in the context of its degradation. Monitoring the operational quality of the oil in several successive stages allows for a more accurate diagnosis of the optimal oil change time. Therefore, it was decided to investigate the relationship between two consecutive periods of changing the operating oil in an engine. Comparative tests of seven buses included in the fleet were carried out. An important division criterion was taken into account—the operation of city and intercity buses. The HDXRF instrumental chemical analysis method was used to determine changes in the content of abrasive metals, and additives in engine oils. Additionally, the oxidation, nitration, sulfonation, and soot content were assessed using infrared spectroscopy (FTIR) based on the ASTM E2414-10 standard and kinematic viscosity at 40 °C and 100 °C using a Stabinger viscometer according to ASTM D7042. The course of these changes was analyzed in terms of their dynamics. The comparative study aimed to identify trends and sources of differences between the tested oils, as well as to demonstrate the number of exceedances of limit values for the selected parameters.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa (CC-BY) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 51501) wydawnictwo ciągłe #51501

Metryki

70,00
Punkty MNiSW/MEiN
2,900
Impact Factor
Q2
WoS

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:21 marca 2024 09:38
Ostatnia aktualizacja:1 lipca 2024 11:17

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się