Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Exploration of consumer acceptance of insects as food in Poland.

Opis bibliograficzny

Exploration of consumer acceptance of insects as food in Poland. [AUT.] E. ZIELIŃSKA, [AUT. KORESP.] D. ZIELIŃSKI, [AUT.] M. KARAŚ, A. JAKUBCZYK. J. Insects Food Feed 2020 Vol.6 Issue 4 s. 383-392, il., bibliogr. sum. DOI: 10.3920/JIFF2019.0055
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Journal of Insects as Food and Feed 2020 Vol.6 Issue 4, s. 383-392
Rok: 2020
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

In the last decade, increasing attention has been focused on entomophagy in Europe. However, Western societies rarely experience insects as a food source. Depending on the country, the approach to entomophagy is variables. This study was performed to assess the perception of entomophagy in the Polish population and comparison with other European societies. An online survey was conducted with a final sample of 419 participants. Several variables were established, and their influence on the acceptance of insect was analysed by applying the Chi-square test of independence. We found that the respondents had limited knowledge about entomophagy; hence, willingness to eat insects is limited by unawareness and neophobia. The attitude towards insects is a strong predictor of the readiness to eat insects and buy insect-based products. The results have shown that processed insect products can increase consumers’ willingness to buy insect-based products. It should be noted that almost 60% of the 15.51% of the respondents who had eaten insects previously rated the insect taste as good and very good. We conclude that higher awareness of entomophagy is required to accept insects as food besides the willingness to try. Moreover, the future of insect consumption depends on the sensory characteristics (appearance, smell, taste) of insect-based products; hence, food industry should focus on processed foods with insect based food ingredients to make them familiar to consumers.

Identyfikatory

BPP ID: (46, 47126) wydawnictwo ciągłe #47126

Metryki

70,00
Punkty MNiSW/MEiN
3,484
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:17 sierpnia 2020 08:45
Ostatnia aktualizacja:1 stycznia 2023 23:11

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się