Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Factors determining buying behavior on the organic food market in the Visegrad Group Countries—using canonical correlation analysis.

Opis bibliograficzny

Factors determining buying behavior on the organic food market in the Visegrad Group Countries—using canonical correlation analysis. [AUT. KORESP.] JULIA WOJCIECHOWSKA-SOLIS, [AUT.] MAGDALENA ŚMIGLAK-KRAJEWSKA, JOANNA SMOLUK-SIKORSKA, MARIUSZ MALINOWSKI, PAULÍNA KRNÁČOVÁ, MALGORZATA JAROSSOVÁ, KIS GYÖNGYI GYÖRÉNÉ. Sustainability 2025 Vol. 17 Iss. 2 Article number; 672, il., bibliogr., sum.
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Sustainability 2025 Vol. 17 Iss. 2, Article number; 672
Rok: 2025
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

Consumers are increasingly seeking ecological, organic, minimally processed food from certified organic farms. Consumer purchasing decisions in the organic food market are determined by various factors. The main objective of the article is to identify the range and direction of multidimensional relationships between the frequency of purchasing organic food and the factors that determine purchasing decisions. For this purpose, a canonical analysis was performed. Statistical data were obtained from survey research conducted in Poland, Czechia, Slovakia, and Hungary (600 questionnaires filled in each country) from December 2023 to March 2024. Research shows that the key factor that influences purchasing decisions with respect to organic food is its high quality. In countries such as Poland, Czechia, and Slovakia, this feature received the highest percentage of indications as very important, 53%, 44%, and 54%, respectively. In the second place, respondents indicated production without agricultural chemicals and food additives (in Hungary, this factor was considered the most important, with a percentage of indications at the level of 77%). In all the countries of the Visegrad Group, the influence of famous people, celebrities, and bloggers seems to be the least important—40.7% of respondents in Slovakia considered them completely unimportant, and as many as 73% in Hungary. Fashion was similarly rated low. In the case of this factor, the percentage of indications as unimportant ranged from 31% (Slovakia) to 76% (Hungary).

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa (CC-BY) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 52258) wydawnictwo ciągłe #52258

Metryki

100,00
Punkty MNiSW/MEiN
3,300
Impact Factor
Q2
WoS

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:16 stycznia 2025 12:35
Ostatnia aktualizacja:12 czerwca 2025 11:10

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się