Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Method of evaluation of materials wear of cylinder-piston group of diesel engines in the biodiesel fuel environment.

Opis bibliograficzny

Method of evaluation of materials wear of cylinder-piston group of diesel engines in the biodiesel fuel environment. [AUT.] MAGDALENA KAPŁAN, KAMILA KLIMEK, GRZEGORZ MAJ, DMYTRO ZHURAVEL, ANDRII BONDAR, VIKTORIIA LEMESHCHENKO-LAGODA, BORIS BOLTIANSKYI, LARYSA BOLTIANSKA, HANNA SYROTYUK, SERHIY SYROTYUK, RYSZARD KONIECZNY, GABRIEL FILIPCZAK, DOROTA ANDERS, BARBARA DYBEK, [AUT. KORESP.] GRZEGORZ WAŁOWSKI. Energies 2022 Vol. 15 Iss. 9 Article number 3416, il., bibliogr., sum. DOI: 10.3390/en15093416
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Energies 2022 Vol. 15 Iss. 9, Article number 3416
Rok: 2022
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

This article concerns the method of material consumption assessment of the cylinder-piston group of diesel engines in the biodiesel environment. The obtained experimental dependences of the wear coefficients on the example of the tribounit cylinder liner and the piston ring can be used to forecast the resource use during operation under specific conditions of the engine and the environment as a whole. The article systematizes the types of biofuels, depending on the type of raw materials from which they were made, taking into account the process and application. The physical and chemical aspects of the catalysts used for biofuels were indicated. The applied experimental methods for tribological wear of the piston-cylinder pair were analyzed. B70 biodiesel was used in the research, i.e., 70% mineral diesel oil and 30% methyl esters of rapeseed oil. Experimental tribotechnical studies of the influence of biofuels on the behavior of various materials have shown that when using this type of fuel, it is necessary to replace the materials from which some parts of the cylinder-piston group are made. To solve this problem, research has been carried out on a specially designed friction machine. The novelty in the article concerns the association, based on the literature, of hydrogen consumption causing material wear in friction contacts. The mechanism of the interaction of various construction materials during such friction has been disclosed.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa (CC-BY) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 49475) wydawnictwo ciągłe #49475

Metryki

140,00
Punkty MNiSW/MEiN
3,200
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:17 maja 2022 11:39
Ostatnia aktualizacja:5 lipca 2023 09:25

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się