Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Model of tourist service purchasing decisions in travel agencies.

Opis bibliograficzny

Model of tourist service purchasing decisions in travel agencies. [AUT.] ANNA MAZUREK-KUSIAK. Folia Tur. 2022 Vol. 58 s. 9-33, il., bibliogr. streszcz., sum. DOI: 10.5604/01.3001.0016.0328
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Folia Turistica 2022 Vol. 58, s. 9-33
Rok: 2022
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

Purpose. In this study, a model is developed for making purchasing decisions by consumers on the travel agency market. Method. Research on the purchasing process by tourists was carried out applying the diagnostic sur- vey method. Making efforts to ensure that research on the behaviour of consumers regarding tourist services and determinants concerning participation of Polish society in tourism are characterised by reliability, the selection of the sample was purpose-specific, while the control variables were region, gender, type of residence (city, village) and age. The community structure was determined as 0.01% of the entire Polish population (precisely, 3,071 persons). Data from the surveys were developed in the Statistica 13.3 program using the logistic regression model. Findings. Prior travel traditions, fashion and desire to rest influence the need to travel. Stimulating the need for travel is necessary to start the purchasing process by a potential consumer of tourist ser- vices. When choosing a travel agency, potential tourists are mainly guided by a wide range of tourist services catalogues, the number and attractiveness of last-minute offers, as well as trip safety. How- ever, to attract loyal customers, a travel agency should primarily take care of after-sales contact, send birthday and holiday wishes to its clients, efficiently respond to all types of queries, and quickly and reliably respond to complaints. They should also make sure the website of their travel agency is in- teresting. Research and conclusions limitations. The characteristics of the participants constitute a limita- tion, as they all come from Poland. Therefore, future research must replicate this study with residents from other geographical and cultural contexts to generalise the present findings to Europe. According to some researchers, using multiple regression analysis and null hypothesis significance testing is not an appropriate scientific practice. Better results are presumed to be obtained by using asymmetric case outcome modelling. Practical implications. The research results may be helpful for travel agency executives and other tourism entrepreneurs. Knowing the factors that influence the choice of a travel agency and the cor- rect after-sales contact with the tourist will help tour operators gain regular customers. Originality. The innovativeness of the work concerns developing a new graphic model of tourist be- haviour on the travel agency market. To indicate the determinants of travel, factors influencing the purchase process and the choice of travel agencies, and how the post-sale contact between tour oper- ators and tourists should be conducted. Type of paper. In the article, the results of empirical research are presented, based on which the theoretical model of tourist behaviour on the travel agency market was created. Keywords: consumer behaviour, tourist behaviour, travel agency, logistic regression

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych (CC-BY-NC-ND) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 49934) wydawnictwo ciągłe #49934

Metryki

40,00
Punkty MNiSW/MEiN
0
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:4 listopada 2022 16:49
Ostatnia aktualizacja:4 listopada 2022 16:51

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się