Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Motives behind dairy product purchasing decisions among polish doctors: an age-based analysis.

Opis bibliograficzny

Motives behind dairy product purchasing decisions among polish doctors: an age-based analysis. [AUT.] ANNA GOLISZEK, [AUT. KORESP.] SEBASTIAN BIAŁOSKURSKI, [AUT.] AGNIESZKA KOMOR, ANNA NOWAK, ANETA JAROSZ-ANGOWSKA, ARTUR KRUKOWSKI, KATARZYNA PRZYBYŁOWICZ, KATARZYNA STANIEWSKA, ANETA DĄBROWSKA. Foods 2025 Vol. 14 Iss. 18 Aricle number: 3169, il., bibliogr., sum. DOI: 10.3390/foods14183169
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Foods 2025 Vol. 14 Iss. 18, Aricle number: 3169
Rok: 2025
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca przeglądowa

Streszczenia

The aim of this article was to identify factors influencing the purchasing decisions of individual buyers represented by Polish doctors on the dairy product market, taking into account the demographic variable of the respondents’ age. This article is based on a survey conducted among 201 Polish doctors using the CAPI (Computer-Assisted Personal Interview) method. The collected primary data was subjected to quantitative analysis, including both a description of general trends and the identification of differences in responses between distinct age categories of respondents, as well as the identification of hidden factor structures. Conducting a study with a group of doctors perceived as experts fills a research gap in the literature and makes an important contribution to the discussion on the factors shaping the purchasing behaviour of doctors as buyers. The research revealed differences in the assessment of the importance of motivators influencing purchasing decisions for dairy products between groups of doctors separated by age. Younger respondents (aged 27–44) attach greater importance to the influence of marketing activities at the point of sale and the health attributes of dairy products, while older respondents (aged 45 and over) attach greater importance to aspects related to trust and safety as well as consumer trends. Hidden (latent) factors influencing purchasing decisions in the surveyed age-based groups of doctors were also identified in comparison with the total number of respondents, and consumer segments were identified based on the similarity of factor profiles. The results of this study can be used both by companies in the dairy sector in the process of designing marketing strategies for dairy products and by institutions influencing public health.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa (CC-BY) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 52975) wydawnictwo ciągłe #52975

Metryki

100,00
Punkty MNiSW/MEiN
5,100
Impact Factor
Q1
WoS

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:23 września 2025 07:57
Ostatnia aktualizacja:23 września 2025 07:57

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się