Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Organic food in the diet of residents of the Visegrad Group (V4) countries — reasons for and barriers to its purchasing.

Opis bibliograficzny

Organic food in the diet of residents of the Visegrad Group (V4) countries — reasons for and barriers to its purchasing. [AUT.] ANDRZEJ SOROKA, [AUT. KORESP.] ANNA KATARZYNA MAZUREK-KUSIAK, [AUT.] JOANNA TRAFIAŁEK. Nutrients 2021 Vol. 13, Issue 12 Article number: 4351, il., bibliogr., sum. DOI: 10.3390/nu13124351
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Nutrients 2021 Vol. 13, Issue 12, Article number: 4351
Rok: 2021
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

This study aimed to determine the differences in the frequency of, reasons for, and barriers to purchasing organic food among the inhabitants of the Visegrád Group member states. The selection of the countries for the study was dictated by the fact that the countries of Central and Eastern Europe play the role of a niche market in the European organic food market. This research employed the method of a diagnostic survey and the discriminant function. A chi-squared test, ANOVA, and Fisher’s Post Hoc LSD test were also used to present differences in individual groups. This research shows that respondents from Poland, the Czech Republic, Hungary and Slovakia were guided by similar behaviors regarding the purchase of organic food. However, the attitudes of the respondents slightly differed between countries. In the case of the reasons for choosing organic food, the most important thing was that it is non-genetically modified food, especially for Polish consumers. The following were also mentioned: lack of chemical compounds (Slovaks and Czechs), high health value of such food (Czechs and Slovaks), and excellent taste (Hungarians). The most critical barriers against purchasing are the price (Poles and Hungarians), difficult access (Poles and Hungarians), and the short expiry time of such products (Slovaks).

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa (CC-BY) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 49107) wydawnictwo ciągłe #49107

Metryki

140,00
Punkty MNiSW/MEiN
6,706
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:29 grudnia 2021 10:13
Ostatnia aktualizacja:1 stycznia 2023 23:03

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się