Menu
Skrót klawiszowy: /
Skrót klawiszowy: /

Strategic alliances and code-share agreements as significant elements of air transport globalization within market economy.

Opis bibliograficzny

Strategic alliances and code-share agreements as significant elements of air transport globalization within market economy. [AUT.] MACIEJ MINDUR, JOANNA HAWLENA, PAULINA OSUCH. Logist. Transp. 2017 Vol. 35, No. 3 s. 75-82, il., bibliogr., sum.
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Logistyka i Transport 2017 Vol. 35, No. 3, s. 75-82
Rok: 2017
Język: Angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopismie
Typ MNiSW/MEiN: praca oryginalna

Streszczenia

Along with the processes of air transport liberalisation and globalisation, there is a continuous need for searching new forms of cooperation between transport companies and constant coordination of market relations. In this area, multilateral alliances and bilateral air transport agreements are important, as they constitute crucial mechanisms which consequently enable to increase the number of benefits from these partnerships. The range of such air transport agreements mainly involves improvements of the air transport market, because it stimulates the income of all subjects which take part in passengers’ service, namely haulers, travel agencies and other companies responsible for production for air sector. In this system, mutual benefits between all cooperating subjects are fulfilled as one stream of income that is generated by the air transport market without which the existence and development of the abovementioned subjects is impossible and meaningless. Thus, revenues of non-aeronautical subjects is highly dependent on the economies of scale of transport. Apparently, this obvious fact constitutes one of indices of the air transport market characteristics and effectively of its transformations in the 21st century. The purpose of this paper is to show the importance of partnership and code-share agreements within the development of air transport globalisation by using critical analysis of literature, observing functioning of subjects which construct the global market of air transport, and formulating conclusions and recommendations through deduction.

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: inna otwarta licencja Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (46, 43237) wydawnictwo ciągłe #43237

Metryki

13,00
Punkty MNiSW/MEiN
0
Impact Factor

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:25 stycznia 2018 10:35
Ostatnia aktualizacja:14 czerwca 2021 10:31

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się